Original title:
Zavedení CRM systému ve firmě
Translated title:
CRM implementation in a company
Authors:
Špringl, Petr ; Kaňovská, Lucie (referee) ; Chalupský, Vladimír (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato práce se zabývá analýzou a návrhem zlepšení v oblasti řízení vztahů se zákazníky ve firmě. Je zde rozebrána problematika týkající se řízení vztahů se zákazníky a CRM systémů včetně jejich zavádění. Výrazná část práce se zabývá analýzou současného CRM v konkrétní firmě a na základě této analýzy identifikuje její nedostatky a navrhuje možná řešení vedoucí ke zlepšení.
This thesis deals with analysis and proposal of improvements in area of customer relationship management in a company. There is a theory about customer relationship management and about CRM systems including its implementing. Most of the thesis deals with analysis current state of CRM in a concrete company. There are presented its main drawbacks and proposals heading for improvements.
Keywords:
CRM; customer; customer relationship management; marketing; system; CRM; marketing; systém; zákazník; řízení vztahů se zákazníky
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/6295