Název:
Testování sportovního automobilového odpružení
Překlad názvu:
Testing of automotive sport suspension
Autoři:
Čípek, Pavel ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Strecker, Zbyněk (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Tato práce se zabývá testováním sportovního automobilového odpružení, resp. testováním rychlého magnetoreologického tlumiče v semiaktivním závěsu odpovídajícímu čtvrtinovému modelu automobilu. Použitý rychlý magnetoreologický tlumič má časovou odezvu na řídící signál 2 ms. Pokud je časová odezva magnetoreologického tlumiče dostatečně krátká (řádově jednotky ms) lze teoreticky (na základě v minulosti provedených simulací) dosáhnout zlepšení jízdní bezpečnosti (lepší stabilita přítlačné síly kola na vozovku), resp. komfortu (snížení vibrací). Tato práce se snaží toto tvrzení reálným experimentem dokázat, což se řadou experimentů podařilo.
The diploma thesis deals with testing of sports car suspension. The aim is the testing of fast magnetorheological damper in semiactive suspension that corresponds to quarter car model. The fast magnetorheological damper has a response time 2 ms. If the response time is short enough (order of units miliseconds) it is possible (based on earlier simulations) to achieve improvement of driving safety (better stability of force of tyre on roadway) and comfort (reduction of vibrations). The thesis proves this statement with series of experiments.
Klíčová slova:
MR kapalina; MR tlumič; semiaktivní řízení; časová odezva; MR damper; MR fluid; semiactive control; time response
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/59695