Original title:
Retrospektivní hra Death Race
Translated title:
Retrospective Death Race Game
Authors:
Hýža, Daniel ; Bartoš, Pavel (referee) ; Pospíchal, Petr (advisor) Document type: Bachelor's theses
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Bakalářská práce popisuje návrh a implementaci retrospektivní síťové hry Death Race. V této hře hráči ovládají svou stíhačku a snaží se zničit protivníka. První část práce se zabývá historii počítačových her, pokračuje popisem síťové architektury a grafických knihoven. Druhá část se zabývá návrhem komunikačního protokolu a herních principů. Poslední část popisuje implementaci a testování aplikace. Aplikace byla vyvíjena v programovacím jazyku C++ s využitím knihoven OpenGL a SDL.
This bachelor's thesis describes the desing and implementation of retrospective network game, which is called Death Race. Two players control interceptors, and they want to defeat each other. The first part of the thesis describes the history of computer games. Next section details network architecture and graphics libraries. The second part of the thesis describes the desing of the network communication and game's rules. The last part describes implementation and testing. The application was developed in C++ with library OpenGL and library SDL.
Keywords:
C++; Computer Game; GLSL; OpenGL; SDL; Shader; C++; GLSL; OpenGL; Počítačová hra; SDL; Shader
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/55931