Název:
Simulace davu metodou BOIDS
Překlad názvu:
BOIDS Method for Swarm Simulation
Autoři:
Burda, Radek ; Král, Jiří (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Práce popisuje metodu simulace shlukování C.Reynoldse -- BOIDS -- a použije ji jako základní model pro simulaci davu. Popisuje metody vyhýbání se překážkám a jak rozsuzovat síly (pravidla shlukování, vyhýbání se překážkám a plnění cílů) v modelu BOIDS tak, aby vzájemně nekolidovaly. Mimo popis metody BOIDS zde najdete taky několik dalších přístupů, které se svými modely pokouší simulovat dav, jejich výhody a nevýhody. V závěrečné části práce je zmíněno vytvoření grafického prostředí pro simulaci pohybu boidů v nástroji Blender pro vytvoření výsledné 3D aplikace.
This work primarily deals with C.Reynolds's model of flocking -BOIDS - and uses the model as a basis for creating a swarm simulation. It discusses methods for obstacle avoidance and principle of forces arbitration (flocking rules, obstacle avoidance and goal satisfying) to properly avoid conflicting of behaviours. Furhermore some of other approaches to flocking simulation are mentioned while their pros and cons are taken up. Last but not least proceeding of creating a graphic environment in Blender for demonstrating boids behavior in the final 3D application is described.
Klíčová slova:
Blender; Boids; distribuovaný model chování; JMonkey; multiagentní systémy; shlukování; Simulace davu; vyhýbání se překážkám; XSteam.; Blender; Boids; distributed behavioral model; flocking; JMonkey platform; multiagent systems; obstacle avoidance; Swarm simulation; XSteam.
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/55008