Original title:
Pokročilé renderovací techniky v OpenGL 2.0
Translated title:
Advanced Rendering Techniques in OpenGL 2.0
Authors:
Salajka, Vojtěch ; Havel, Jiří (referee) ; Švub, Miroslav (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato práce se zabývá interaktivní počítačovou grafikou na programovatelném hardware. Na příkladech ukazuje možnosti využití shaderů pro tvorbu grafických efektů. Vysvětluje použití knihovny OpenGL a jazyka GLSL pro jejich implementaci. V rámci práce byl pro účely příkladů vyvinut nový formát prostorových modelů.
This thesis deals with the interactive computer graphics on programmable hardware. The usage of shaders for creation of graphic effects is demonstrated by examples. It is explained how to use OpenGL library and GLSL language for their implementation. A new 3D model format was developed for the purposes of the examples.
Keywords:
3D model format; Blender; Computer graphics; GLSL; OpenGL; programmable pipeline; shaders; tutorial; Blender; formát 3D modelů; GLSL; OpenGL; Počítačová grafika; programovatelná pipeline; shadery; tutoriál
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/54467