Název:
Zobrazování scény v moderních počítačových hrách
Překlad názvu:
Scene Rendering in Modern Computer Games
Autoři:
Wilczák, Martin ; Šolony, Marek (oponent) ; Kajan, Rudolf (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Práce popisuje metody používané pro osvětlování rozsáhlých scén v moderních počítačových hrách. Jsou porovnány možnosti klasického (dopředného) osvětlování a rozšiřující se metoda odloženého stínování. Krátce jsou popsány možnosti vykreslování pomocí metody sledování paprsku. V práci jsou obsaženy i poznatky o vrhaných stínech, částicových systémech a post-processing efektech. Nakonec je navržena architektura pro zobrazování komplexních scén za pomoci XNA a popsána implementace použitá ve výsledné hře.
This thesis describes methods for lighting calculations of large scenes used in modern computer games. Forward shading and deferred shading methods are discussed and compared. Capabilities of raytracing are shortly described. There are some information about various methods for casting shadows, simulation of particle systems and applying post-processing effects. In the end there is a design of architecture for rendering complex scenes with use of XNA and description of implementation used in resulting game.
Klíčová slova:
dopředné stínování; odložené stínování; post-processing efekty; sledování paprsku; stíny; XNA; částicový systém; deferred shading; forward shading; particle system; post-processing effects; raytracing; shadow; XNA
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/54181