Název:
Ladicí nástroj pro shadery
Překlad názvu:
Debugging Tool for Shaders
Autoři:
Konečný, Jiří ; Polok, Lukáš (oponent) ; Navrátil, Jan (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Práce se zabývá implementací vývojového prostředí pro psaní shaderů GLSL. Popisuje návrh a realizaci nástroje pro psaní a ladění shaderů, které je implementováno v knihovně Qt. Je zde provedeno experimentování s výkonností GLSL shaderů, experiment je zaměřen na příkazy řídící tok programu GLSL a na použití texturovacích příkazů v shaderech. Práce vysvětluje funkce některých shaderů používaných v knihovně OpenGL. Aplikace vytvořená v rámci této práce, je určena pro usnadnění tvorby grafických programů v knihovně OpenGL 3.3 a vyšší.
This thesis deals with implementation of a debugging and development tool for GLSL shader programming. In the text, you will find design of the application and it's implementation in Qt library. The thesis also includes performance testing with GLSL shaders. Experiments were focused on commands of application control flow in GLSL and texturing commands used in shaders. In the thesis, you will find explanation of the functionality of some shaders used in OpenGL. Application developed in this thesis, is meant to help with implementation of graphic programs programmed in OpenGL 3.3 or higher.
Klíčová slova:
3D grafika.; fragment shader; GLEW; GLSL; ladící nástroj; OpenGL; Qt; Qwt; shader; vertex shader; 3D graphic.; debugging tool; fragment shader; GLEW; GLSL; OpenGL; Qt; Qwt; shader; vertex shader
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/53504