Název:
Systém pro programování výukového kitu Minerva
Překlad názvu:
System for Programming Minerva Platform
Autoři:
Dohnal, Michal ; Strnadel, Josef (oponent) ; Bidlo, Michal (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Teoretická část této práce se zabývá koncepty a rozhraními využívanými pro programování mikrokontrolérů (MCU) a rekonfiguraci programovatelných hradlových polí (FPGA) s užším zaměřením na ty z nich, které jsou dostupné pro MCU Kinetis K60 a FPGA Spartan-6 v zapojení daném architekturou výukového kitu Minerva. Tyto znalosti jsou využity v praktické části popisující nasazení podpůrného firmware, patřícího do skupiny tzv. bootloaderů. Nakonec je popsána obslužná aplikace QDevKit3 pracující s tímto firmware, představující účinný a rychlý prostředek pro jednoduché naprogramování FLASH paměti daného MCU pomocí rozhraní USB.
Theoretical part of this thesis studies several concepts and interfaces being used for programming microcontrollers (MCUs) and reconfiguration of field programmable gate arrays (FPGAs) with closer look at those, which are available for MCU Kinetis K60 and FPGA Spartan-6 in circuitry given by the architecture of educational kit Minerva. This knowledge is employed in practical section which describes deployment of the supporting firmware belonging to group of firmwares so-called bootloaders. Finally the application QDevKit3 is introduced, that is based on this firmware, representing effective and fast way for easy programming of FLASH memory on Kinetis MCU using USB interface.
Klíčová slova:
bootloader; FLASH; FPGA; mikrokontrolér; Minerva; programovatelné hradlové pole; uživatelské rozhraní; vestavěné systémy; bootloader; embedded systems; field programmable gate array; FLASH; microcontroller; Minerva; user interface
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/52520