Název:
Lávka pro pěší přes rychlostní komunikaci
Překlad názvu:
Footbridge across the expressway
Autoři:
Páleník, Petr ; Kocourek, Petr (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Cílem práce je návrh lávky pro pěší přes rychlostní komunikaci. Lávku tvoří zavěšená konstrukce o šesti polích s rozpětími 9 až 51 m. Hlavní pole jsou zavěšena na pylonu tvaru písmene V. Mostovka je v poli nad komunikací tvořena prefabrikovanými segmenty spřaženými s monolitickou deskou. V podélném směru je mostovka vedena v parabolickém oblouku. Model konstrukce je proveden v programu ANSYS, řešení bylo provedeno nelineárním výpočtem. Návrh a posouzení je provedeno dle evropských norem.
The aim of this master thesis is a design of the pedestrian bridge across the highway. The bridge is formed by a slab structure of 6 spans with lenghts from 9 to 51 m. The main spans are suspended on a V shape pylon. The deck of the span across the highway is assambled of precast segments and composite deck slab. The deck is in the lenghtways kept in the parabolic arch. The model of the construction is made in software ANSYS, the solution was done non-linear. The design and assessment are according to the europien standard.
Klíčová slova:
harmonická analýza; mostovka; postup výstavby; pylon; předpjatý beton; vlastní tvary a frekvence; výpočetní model; zatížení; Zavěšená lávka; závěsy; Cable-stayed pedestrian bridge; computational model; deck; harmonic analysi; load; natural modes and frequencies; pre-stressed concrete; pylon; sequence of construction; suspenders
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/29887