Original title:
Firemní kultura jako cesta ke získání zákazníka
Translated title:
Firm Culture as a Tool for Succesfull Acquiring of a Customer
Authors:
Zahrádková, Lenka ; Onufer, Pavel (referee) ; Konečná, Zdeňka (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se v teoretické části zaměřuje na pojem firemní kultury. Vysvětluje její nástroje a prostředky zaměřené především směrem ven na stávající i potenciální zákazníky společnosti. Praktická část obsahuje výsledky dotazníkového šetření, které bylo provedeno u klientů vybrané banky. Výsledkem je zpětná vazba na podobu firemní kultury, jak ji vnímají samotní klienti, v porovnání s představami vedení společnosti. Závěrem ověřuji stanovené hypotézy a uvádím návrh možného řešení, jehož způsobem je možné tyto nedostatky řešit.
This diploma thesis focuses in the theoretical part on the concept of corporate culture. It explains its tools and resources focused primarily outwards on existing and potential customers. The practical part contains results of a survey which was conducted at a selected bank. The result is feedback on the form of corporate culture as perceived by the clients themselves, compared with the ideas of the company management. Finally I verify the hypothesis and present a proposal of possible solutions which may help to resolve these shortcomings.
Keywords:
communication; Company culture; emotion; marketing mix; motivation; emoce; Firemní kultura; komunikace; marketingový mix; motivace
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/37146