Original title:
Návrh na zlepšení obchodní strategie firmy
Translated title:
The Proposal for Improvement of the Business Strategy for the Firm
Authors:
Hošek, Jiří ; Žahourek, Martin (referee) ; Mikulec, Luděk (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Předmětem této diplomové práce je analyzovat současnou obchodní strategii firmy JANTA s.r.o. a provést její optimalizaci, která povede ke zlepšení obchodní strategie firmy. Práce obsahuje teoretická východiska, analýzu společnosti, konkrétně externí a interní analýzy, SWOT analýzu a finanční analýzu, dále obsahuje doporučení a návody, která vedou v rámci navržené strategie ke stanoveným cílům tak, aby byla zlepšena konkurenceschopnost společnosti. Autor práce je jednatelem společnosti.
The subject of this master's thesis is to analyze the current business strategy of the company JANTA s.r.o. and perform the optimization, that will improve business strategy. The work includes theoretical aspects, analysis of the company, specifically external and internal analysis, SWOT analysis and financial analysis, then contains recommendations and instructions, which lead up within the proposed strategy to set goals in order to improve the competitiveness of the company. The author is managing director of the company.
Keywords:
analysis; business; competition; competitiveness; information technology; internal and external factors; marketing; strategy; targets; analýza; cíle; informační technologie; konkurence; konkurenceschopnost; marketing; obchod; strategie; vnitřní a vnější faktory
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/10574