Original title:
Marketingová strategie společnosti Telefónica O2
Translated title:
Marketing Strategy of Telefónica O2
Authors:
Bilavčík, Martin ; Doskočil, Radek (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce má za cíl navrhnout marketingovou strategii pro firmu Telefónica O2 Czech Republic, a.s. Navržená strategie je zaměřena na zvolený cílový trh a vychází zejména z výsledků získaných na základě dotazníků vyplněných respondenty z cílové populace. Obsahuje návrh kroků, které by měly firmě pomoci k získání nových zákazníků a udržení těch stávajících. V diplomové práci je dále obsažen souhrn informací o cílové populaci, využitelný společností Telefónica O2 pro další analýzy.
The goal of this diploma thesis is to prepare a marketing strategy for Telefónica O2 Czech Republic, a.s. The strategy is focused on target market and is based on questionnaire research made with respondents from target population. Strategy contains proposal of steps which could help to acquire new customers and keep recent customers. The diploma thesis also contains summary of information about the target population usable by Telefónica O2 for further analysis.
Keywords:
consumer behaviour; marketing strategy; mobile network operator; mobile phone; questionnaire; segmentation; tariff; chování spotřebitele; dotazník; marketingová strategie; mobilní operátor; mobilní telefon; segmentace; tarif
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/17684