Název:
Technologie selektivní katalytické redukce pro osobní automobily
Překlad názvu:
Technology of Selective Catalytic Reduction for Passenger Cars
Autoři:
Jurík, Juraj ; Janoušek, Michal (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Predložená bakalárska práca sa zaoberá technológiou selektívnej katalytickej redukcie. Týka sa znižovania emisií oxidov dusíka u naftových motorov. Opisuje jej jednotlivé časti, ich funkciu a umiestnenie v systéme. V súvislosti s opisovanou technológiou sú v prvej časti popísané jednotlivé škodlivé látky výfukových plynov. Druhá časť sa zaoberá emisnými limitmi a ich plnením. V ostatných častiach je popísaná samotná technológia vrátane popisu riešení niektorých výrobcov.
This bachelor’s thesis describes the selective catalytic reduction technology. It concerned of reducing nitrogen oxides in diesel engines. It describes components of the technology, their function and location in system. in first chapter there are described harmful substances of exhaust gas in connection with this technology. Second chapter contains description of emission standards. Next chapters are describing selective catalytic reduction and solutions of some manufacturers.
Klíčová slova:
AdBlue; denoxtronic; diesel; emisie; emisné limity; emisné normy; EURO 1-6; SCR; SCR katalyzátor; Selektívna katalytická redukcia; AdBlue; denoxtronic; diesel; emissions; emissions limits; emissions standards; EURO 1-6; SCR; SCR catalist; Selective catalytic reduction
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/32588