Original title:
Analýza společnosti Inditex a její působení na zahraničních trzích
Translated title:
Analysis of the Inditex Company and Its International Presence
Authors:
Vébrová, Alena ; Zamykalová, Miroslava (advisor) ; Gullová, Soňa (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá představením společnosti Inditex jako celku a zároveň jejích jednotlivých značek. V první kapitole je představena společnost Inditex a její světová expanze. Také je zde popsáno vedení společnosti a nejdůležitější finanční ukazatelé. Druhá kapitola se zabývá popisem jednotlivých značek Inditexu, výrobou produktů a vztahem Inditexu k životnímu prostředí. V této kapitole se nachází marketingový mix společnosti. Je zde vysvětlen pojem Fast Fashion, který je pro módní retailové společnosti tohoto typu velice důležitý. Dále zde nalezneme srovnání společnosti Inditex s jejími zahraničními partnery, ale i konkurenty na španělském trhu. Pro ucelení se zde nachází SWOT analýza celé společnosti Inditex. Třetí kapitola je věnována působení Inditexu, jeho jednotlivých značek, na českém trhu a popis některých finančních ukazatelů. Vzhledem k tomu, že bylo provedeno dotazníkové šetření ohledně znalosti společnosti Inditex, jsou zde popsány výsledky šetření a vlastní úsudky.The thesis comprises the presentation of the company as a whole and also its unique brands. The first chapter presents the company and describes the company's global expansion. It also includes a presentation of the Board of Directors and the most important financial indicators. The second chapter comprises the description of unique brands and the process of manufacturing products. Furthermore it includes the environmental attitude of Inditex. Then it is followed by a marketing mix and an explanation of the term Fast Fashion, which is nowadays really important for the whole company. This chapter also includes a comparison with its main competitors across the world and also the biggest competitors on the Spanish market. The chapter is ended by a SWOT analysis of the Inditex Company. The third chapter comprises the Inditex´s activity on the Czech market. This chapter is a description of the most important financial indicators for the Czech market. This chapter also describes the results of a conducted survey, my own opinions about it and the brand as whole.
Keywords:
Bershka; business strategy; Fast Fashion; Inditex; marketing mix; Massimo Dutti; Oysho; Pull & Bear; retail; Spanish fashion; Stradivarius; SWOT analysis; Uterqüe; Zara; Zara Home; Bershka; Fast Fashion; Inditex; marketingový mix; Massimo Dutti; obchodní strategie; Oysho; Pull & Bear; retail; Stradivarius; SWOT analýza; Uterqüe; Zara; Zara Home; španělská móda
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/49377