Název:
A pilot validation of Hofstede's original 4 dimensional cultural model and its marketing implications from the perspective of the Czech Republic, Slovakia and Poland
Překlad názvu:
A pilot validation of Hofstede's original 4 dimensional cultural model and its marketing implications from the perspective of the Czech Republic, Slovakia and Poland
Autoři:
Čejka, Pavel ; Mohelská, Hana (vedoucí práce) ; Hiršová, Miloslava (oponent) ; Franěk, Marek (oponent) ; Hyršlová, Jaroslava (oponent) Typ dokumentu: Disertační práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato studie ověřuje platnost původně indikovaných hodnot Hofstedova modelu pro Česko, Polsko a Slovensko. Zároveň představuje teoreticky aplikovatelný rámec pro marketingové odborníky. Výsledkem jsou jak teoretická tak praktická doporučení.The research hopes to provide a deeper understanding of the leading countries in the Central Eastern Europe (CEE) region from a culture sensitive marketing perspective. The aim of this work is to provide a pilot study upon which more critical national culture studies are to be introduced.The purpose of this dissertation is four-fold: 1) To discuss the proper methodology for the research; 2) to replicate the original study in order to suggest the values for the Czech Republic, Poland and Slovakia; 3) to introduce the marketing application theoretical framework for the original study, and 4) to translate the results to marketing scholars and practitioners.
Klíčová slova:
Hofstedův Model; Kultura; Marketing; Culture; Hofstede's Model; Marketing
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/44822