Original title:
Porovnání newsletterových kampaní největších českých e-shopů
Translated title:
Comparison of Newsletter Campaigns largest Czech e-shop
Authors:
Horáková, Bára ; Kincl, Tomáš (advisor) ; Přibil, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce je analyzovat a porovnat newslettery obchodů Alza.cz a Mall.cz, které patří mezi největší internetové prodejce na českém trhu. V teoretické části se práce zabývá funkcí a tvorbou newsletteru. V praktické části je provedena analýza newsletterů internetových obchodů, zhodnocení jejich tvorby a případné návrhy a doporučení na zlepšení.The aim of this bachelor's thesis is to analyze and compare newsletters from Alza.cz and Mall.cz, which are one of the largest online retailers in the Czech market. Theoretical part of the thesis deals with the functions and the composing of the newsletter. Practical part analyzes newsletters of online stores, valorization of their work and the suggestions and recommendations for improvement.
Keywords:
Alza.cz; direct mail; direct marketing; Mall.cz; marketing communication; newsletter; online marketing communication; Alza.cz; direct mail; Mall.cz; marketingová komunikace; newsletter; online marketingová komunikace; přímý marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/40959