Original title:
Aplikace marketingu v činnosti politických stran a osobností
Translated title:
Political marketing tools and their use in election campaigns in the elections to the Chamber of Deputies in Czech Republic in year 2013
Authors:
Novák, Martin ; Boučková, Jana (advisor) ; Nováková, Daniela (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce je zaměřena na použití nástrojů politického marketingu při pořádání voleb do Poslanecké sněmovny v roce 2013. Cílem práce je zanalyzovat průběh politických kampaní a jejich vliv na voliče, ale také, jaký měli vliv na konečný výsledek voleb. Práce je rozdělena na teoretickou část, která popisuje vývoj politického marketingu, jak ve světě, tak v České Republice. Dále pak na analytickou část, která je zaměřena právě na analýzu a rozbor politických kampaní. Práce obsahuje i praktickou část, která je zaměřena na výzkum současné situace a na politické vnímání voličů a jejich současné volební preference.This thesis focuses on the use of political marketing during elections to the Chamber of Deputies in Czech Republic in 2013. Aim of the thesis is both to analyze political campaigns and their impact on voters, but also what kind of influence they had on the final outcome of the election. The work is divided into a theoretical part, which describes the evolution of political marketing both in the world and in the Czech Republic. Furthermore, the analytical part, which is currently focused on the analysis of political campaigns before the elections. And lastly, the thesis contains practical part, which focuses on research of current situation and the political perception of voters and their current electoral preference.
Keywords:
Bruce I. Newman model; Lees-Marshment model; Political marketing; Political marketing tools; Public Relations; The government of Petr Necas; The history of political marketing; the parliamentary elections in Czech Republic in 2013; Historie politického marketingu; Lees-Marshment model; Model Bruce I. Newmana; Nástroje politického marketingu; Politický marketing; Public relations; vláda Petra Nečase; volby do Poslanecké sněmovny 2013
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/41702