Original title:
Marketingová strategie pro kino Aero
Translated title:
Marketing strategy for the Aero Cinema
Authors:
Dvořáková, Barbora ; Postler, Milan (advisor) ; Mikeš, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá marketingem v oblasti služeb, konkrétně na příkladu pražského artového kina Aero. Hlavním cílem této práce je návrh na vylepšení stávající marketingové strategie kina. Praktická část práce představuje kino Aero, jeho historii, marketingový mix a SWOT analýzu jeho současné situace. Na základě profilu typického zákazníka, identifikovaného pomocí dotazníkového šetření, jsou navržena možná vylepšení marketingové strategie kina Aero.The bachelor thesis deals with marketing in the field of services, namely in a case of the Prague art Aero Cinema. The main goal of this thesis is to suggest an improvement of the current marketing strategy of the cinema. The practical part of the thesis presents the Aero Cinema, its history, marketing mix and SWOT analysis. Possible improvements of current marketing strategy are suggested on the basis of a typical customer's profile, identified using a survey.
Keywords:
Aero Cinema; marketing; marketing mix; marketing strategy; services; SWOT analysis; kino Aero; marketing; marketingová strategie; marketingový mix; služby; SWOT analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/41383