Original title:
Marketingové využití Facebooku se zaměřením na firmu Slevomat.cz, s.r.o.
Translated title:
Marketing utilization of Facebook, focusing on the company Slevomat.cz Ltd.
Authors:
Zachová, Barbora ; Sedláček, Jiří (advisor) ; Slaba, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá analýzou marketingového využití sociální sítě Facebook se zaměřením na společnost Slevomat.cz, s.r.o. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část pojednává o marketingu, sociálních sítích a slevových portálech. Praktická část se věnuje možnostem využití Facebooku. Poznatky nabyté při psaní této práce jsou poté aplikovány na společnost Slevomat.cz, s.r.o. Její marketingová strategie na nejpopulárnější sociální síti je v této práci zhodnocena a srovnána se strategiemi jejích konkurentů.This bachelor thesis analyzes the utilization of Facebook as a marketing tool, focusing on the company Slevomat.cz Ltd. Thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part discusses marketing, social networks and discount portals. The practical part is devoted to the possibilities of using Facebook for marketing purposes. The knowledge acquired during writing this thesis is then applied to the company Slevomat.cz Ltd. The company's marketing strategy on the most popular social network is evaluated and compared with the strategies of its competitors.
Keywords:
deal-of-the-day website; Facebook; marketing; marketing mix; social networks; Facebook; marketing; marketingový mix; slevový portál; sociální sítě
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/45709