Original title:
Nová média a jejich uplatnění v osvětových kampaních
Translated title:
New Media and Their Use in Public Awareness Campains
Authors:
Jurašková, Kateřina ; Postler, Milan (advisor) ; Svátek, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce "Nová média a jejich uplatnění v osvětových kampaních" je formulace zásad a doporučení pro využívání nových médií v osvětových kampaních. V této práci jsou použity metody analýzy a syntézy. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola se zabývá novými médii z pohledu marketingové komunikace. Druhá kapitola se zaměřuje především na definování sociálního marketingu a osvětových kampaní. Kapitola třetí se zabývá analýzou čtyř osvětových kampaní, u kterých byla využita nová média. Čtvrtá kapitola předkládá zásady a doporučení pro efektivnější využití nových médií v osvětových kampaních. Respektování těchto zásad a doporučení má napomoci k budoucímu efektivnějšímu využití nových médií.The aim of the diploma thesis "New media and their use in public awareness campaigns" is to formulate guidelines and recommendations for the use of new media in awareness campaigns. The the methods of analysis and synthesis are used in this thesis. The thesis is divided into four chapters. The first chapter deals with new media in terms of marketing communications. The second chapter focuses on the definition of social marketing and public awareness campaigns. The third chapter deals with the analysis of four public awareness campaigns that have been used new media. The fourth chapter presents the principles and recommendations for more effective use of new media in public awareness campaigns. Respect for these principles and recommendations shoult help to future effective use of new media.
Keywords:
new media; principles and recommendations; public awareness campaigns; social marketing; nová média; osvětové kampaně; sociální marketing; zásady a doporučení
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/22659