Název:
Teorie a praxe politického marketingu
Překlad názvu:
Theory and Practice of Political Marketing
Autoři:
Vondráčková, Lenka ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Novotný, Lukáš (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Použití politického marketingu představuje stále důležitější součást předvolebních kampaní. Cílem této práce je analýza kampaní dvou největších českých stran - ODS a ČSSD - v parlamentních volbách 2006. Analýza je provedena na základě aplikace modelu komplexního politického marketingu britské politoložky Jennifer Lees-Marshment, která ve své teorii rozlišuje tři typy politických stran: produktově orientované strany, prodejně orientované strany a tržně orientované strany. Proces politického marketingu, který je pro každý typ odlišný, pak významně ovlivňuje chování strany v průběhu kampaně.The use of political marketing represents a more and more important part of election campaigns. This thesis is concerned with analysis of the campaigns of two largest Czech political parties - Civic Democratic Party and Czech Social Democratic Party - in the parliamentary elections 2006. The analysis is based on the comprehensive political marketing model that has been developed by Jennifer Lees-Marshment. In this model three kinds of political parties are distinguished: Product-Oriented Party, Sales-Oriented Party and Market-Oriented Party. The political marketing process which is different for each of them has a significant influence on the party behaviour during the campaign.
Klíčová slova:
Lees-Marshment; Politický marketing; Volby 2006; elections 2006; Lees-Marshment; political marketing
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/22055