Original title:
Role Pay-per-Click internetové reklamní kampaně v marketingových aktivitách firmy
Translated title:
The usefulness of Pay-Per-Click internet advertising campaign in marketing strategy of company
Authors:
Černý, Jakub ; Kincl, Tomáš (advisor) ; Přibil, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce analyzuje postavení reklamy na internetu v rámci marketingových aktivit firmy. Vymezuje základní pojmy a nástroje internetového marketingu a popisuje internetovou reklamu ve srovnání s tradičními reklamními médii. Detailně se práce zaměřuje na popis a vysvětlení efektu Pay-Per-Click reklamních kampaní. Možnosti jejich využití a zjištěné odlišnosti jsou interpretovány uvedením příkladu marketingových aktivit konkrétních firem.This paper is focused on analysis of internet advertising and its role in marketing communication. The paper determines general methods and instruments of internet marketing and describes internet advertisement in comparison with traditional advertising media. In more detail the paper is focused on description and explanation of effect of Pay-Per-Click advertisement campaigns. The options of their usage and recognized differences are explicated by practical instance of marketing strategies of real companies.
Keywords:
internet advertising; online marketing; Pay-Per-Click; internetová reklama; online marketing; PPC reklama
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/21126