Original title:
Marketingové aktivity na podporu zákaznické věrnosti v bankovnictví
Translated title:
Marketing activities supporting customer loyalty in banking sector
Authors:
Ochec, Jiří ; Boučková, Jana (advisor) ; Horáková, Helena (referee) ; Zvánovec, Rudolf (referee) Document type: Doctoral theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato disertační práce se zabývá identifikací marketingových aktivit na podporu zákaznické věrnosti v podmínkách českého bankovního sektoru. Kromě odpovědi na otázku jaké marketingové aktivity na podporu věrnosti implementovat, vytváří obecně platný metodický model pro řešení úkolů s obdobným zadáním. Zabývá se také několika přístupy k selekci vhodných klientů k oslovení marketingovými aktivitami včetně využití nástrojů analytického marketingu. Práce využívá několikastupňový výzkum, jehož jednotlivá zjištění a další fáze na sebe navazují. Zohledňuje rovněž více dimenzí zákaznického vnímání, a to zajímavost, osobní využitelnost, zamezení odchodu, samozřejmost a inovaci. Nově jsou v práci definovány pojmy spokojenost, věrnost, loajalita.This dissertation thesis identifies marketing activities that support customer loyalty in banking in the Czech republic. Besides providing the answer on question which loyalty activites to implement it defines general methodical model designed for similar projects use. The thesis also deals with several approaches to clients selection process including analytical marketing tools application. The research is structured into several continuous grades which findings follow each other. It also takes into consideration numerous dimensions of customer perception such as satisfaction, personal use, exit barrier, standards and inovations. New term meanings for satisfaction, retention and loyalty are defined in the thesis.
Keywords:
banking; customer loyalty; customer loyalty supporting model; marketing; marketing activites; mobility of customers in banking; bankovnictví; marketing; mobilita zákazníků v bankovnictví; model podpory věrnosti zákazníků; věrnostní marketingové aktivity; zákaznická věrnost
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35543