Original title:
Marketingová strategie firmy Austin Detonator, s.r.o. na zahraničních trzích
Translated title:
Marketing strategy of the company Austin Detonator s.r.o. for the foreign markets
Authors:
Vlčková, Veronika ; Zamykalová, Miroslava (advisor) ; Grebeň, Otta (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá marketingovou strategií firmy Austin Detonator s.r.o., která je dnes největším evropským výrobcem elektrických, neelektrických a elektronických rozbušek pro použití v lomech, dolech při těžbě nerostných surovin a při stavbě dopravních infrastruktur včetně tunelů. Kromě analýzy marketingové strategie firmy další část práce mapuje trhy, na kterých firma působí, určuje největší konkurenty a zjišťuje, jaké nástroje marketingového mixu firma využívá ke komunikaci s klientelou. Závěrečná část práce se týká SWOT analýzy a na jejím základě jsou navrhnuta doporučení pro zlepšení marketingového prostředí firmy.This thesis deals with the marketing strategy of the firm Austin Detonator s.r.o., which is today the largest European manufacturer of electric, non-electric and electronic detonators for use in quarries, mines during mining and the construction of transport infrastructure, including tunnels. In addition to the analysis of the marketing strategy next part maps markets which the company operates, determines the largest competitors and figures out what tools of marketing mix company uses to communicate with clients. The final part concerns SWOT analysis where the recomendations are proposed for the improvement to the marketing environment of the company.
Keywords:
Marketing mix; Marketing strategy; SWOT analysis; Marketingová strategie; Marketingový mix; SWOT analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35287