Original title:
Loajalita zákazníků retailingové firmy - Billa
Translated title:
Customer loyalty of retail firm - Billa
Authors:
Dančevská, Ráchel ; Postler, Milan (advisor) ; Mikeš, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce v teoretické části vychází z marketingu, který zahrnuje zákaznickou loajalitu a typologii spotřebitele. Dále se zabývá marketingovým výzkumem trhu a správným vytvořením dotazníku pro tento výzkum. V praktické části je představena retailingová společnost Billa a jsou prezentovány výsledky terénního výzkumu, zaměřeného na zjišťování zákaznické loajality zákazníků této společnosti.The bachelor thesis results from marketing, which includes customer loyalty and consumer typology. Then the thesis is concerned with a marketing research and a proper creation of a questionnaire for this research. The practical part of the thesis introduces the retail company Billa and presents the results from field research, which was focused on finding of customer loyalty of the Billa's customers.
Keywords:
Billa; customer loyalty; marketing; marketing research; questionnaire; Billa; dotazník; marketing; marketingový výzkum trhu; zákaznická loajalita
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20216