Original title:
Pozitivní ovlivňování sféry cestovního ruchu v oblasti marketingu vlivem inovativních technologií.
Translated title:
Positive influence sphere of tourism in marketing due to innovative technologies
Authors:
Mališ, Daniel ; Postler, Milan (advisor) ; Petrů, Zdenka (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá tématem Pozitivního ovlivňování sféry cestovního ruchu v oblasti marketingu vlivem inovativních technologií. Hlavním cílem této práce je seznámit čtenáře se základní typologií a charakteristikami jednotlivých marketingových nástrojů, s důrazem na vybrané konkrétní druhy, jež zohledňují specifika oblasti cestovního ruchu a vycházejí z předmětu podnikání popisované firmy. Celá koncepce si klade za cíl vycházet ze zcela reálných podmínek a zaměřuje se na možnosti využití jednotlivých komunikačních nástrojů v podmínkách omezených finančních prostředků. Předpokladem, je že i přes omezený rozpočet marketingového oddělení, který neumožňuje využití všech marketingových nástrojů, lze aplikováním vhodného komunikačního mixu vytvořit účinnou formu propagace. Dalším východiskem je tvrzení, že posun od konceptu tzv. "učící se organizace" ke konceptu "vzájemně se učících organizací" a vybudování trvalého vztahu partnerství, umožňuje získání konkurenční výhody.Diploma thesis deals with the positive influence on the tourism sector in marketing due to innovative technologies. The main objective of this work is to acquaint the reader with the basic typology and characteristics of marketing tools, with particular emphasis on selected species, taking into consideration the specificities of the tourism industry and based on the business described company. The whole concept is designed to reflect the very real conditions, focusing on the possibility of using various communication tools in terms of limited financial resources. Assumption is that despite the limited budget for marketing department, which does not allow the use of marketing tools is applying appropriate communications mix to create an effective form of promotion. Another point is the claim that the shift from the concept of "learning organization" to the concept of "mutually learning organization" and build a lasting relationship of partnership, allowing to obtain a competitive advantage.
Keywords:
innovative technologies; marketing; tourism; cestovní ruch; inovativní technologiw; marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20197