Název:
Rozbor problematických reklamních kampaní.
Překlad názvu:
Analysis of problematic advertising
Autoři:
Studnička, Tomáš ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] V České republice je reklama regulována legislativou a Radou pro reklamu, která doplňuje legislativní požadavky na reklamu o etický rozměr a příslušná etická pravidla ustanovuje v Kodexu reklamy. Rada nemůže dodržování tohoto kodexu právně vymáhat, a proto zde prosazuje samoregulaci. Cílem této práce je rozebrat problematické reklamní kampaně v České republice a vysvětlit, jak je regulace reklamy uplatňována v praxi. Práce přináší rozbor kampaní, jež značně překročily hranici vymezenou Kodexem reklamy. Měla by přispět k pochopení, proč k těmto porušením dochází a jak by se jim dalo předcházet.In the Czech Republic, advertisement is regulated by legislation and by the Czech Advertising Standards Council, which supplements the legislative requirements for advertising with an ethical dimension and establishes respective ethical rules through the Code of Advertising Practice. It cannot legally enforce compliance with the Code and therefore promotes self-regulation in this matter. The aim of this work is to analyze problematic advertising campaigns in the Czech Republic and to explain how the regulation of advertising is applied in practice. We present an analysis of campaigns which largely exceeded the limits set by the Code. The work should contribute to the understanding of why these infringements occur and how they could be prevented.
Klíčová slova:
Kodex reklamy; neetická reklama; samoregulace; Code of Advertising Practice; self-regulation,; unethical advertising
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/34985