Original title:
Potenciál brandingu v hotelovém průmyslu
Translated title:
The potential of branding in the hotel industry
Authors:
Dufková, Kateřina ; Bakos, Tomáš (advisor) ; Valentová, Jana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je zjistit, zda je integrace hotelů do hotelových řetězců a hotelových skupin správným směrem vývoje hotelnictví. V úvodní části je definováno, co je to značka, proč jsou značky společnostmi vůbec vytvářeny a jak by se měla značka řídit. Dále jsou popsány nejvýznamnější strategie značky. Práce identifikuje, jaké jsou možnosti spolupráce mezi hotely a hotelovými skupinami a zda tato spolupráce přináší nějaké výhody či nevýhody. Část práce je také věnována hodnotě značky, kde je zkoumáno, zda je značka schopna tvořit ekonomickou a sociální hodnotu. Poslední část práce se věnuje hotelové skupině Carlson Rezidor Hotel Group, hotelovému řetězci Park Inn by Radisson a hotelu Park Inn Prague. Značka Park Inn by Radisson je analyzována na základě znalostí získaných z předchozích kapitol a je zjištěno, jaké výhody a nevýhody hotelu Park Inn Prague spolupráce s hotelovým skupinou přináší. Práce je zakončena tvrzením, že integrace do hotelů do hotelových skupin a hotelových řetězců má pro hotely velký význam a měla by tak být budoucím směrem vývoje hotelnictví.The aim of this diploma paper is to discover if integration of hotels into hotel chains and hotel group is for the hotel industry the right direction. The first part defines what a brand is, why is created by companies and how a brand should be managed. Afterwards, brands strategies are identified. The paper describes possible ways of cooperation between hotels and hotel groups and tries to find out if this cooperation is beneficial or not. The last part of the paper is about Carlson Rezidor Hotel Group, Park Inn by Radisson and about hotel Park Inn Prague. The brand Park Inn by Radisson is analyzed on the basis what was discovered in the first part of the paper. The most significant advantages and disadvantages of hotel's cooperation with hotel group are identified. The paper ends with a statement that integration of hotels into hotel chains and hotel groups is very important and is therefore the future of the hotel industry.
Keywords:
brand; hotel chain; hotel group; hotel industry; hotelnictví; hotelová skupina; hotelový řetězec; značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/34226