Home > Academic theses (ETDs) > Master’s theses > Analýza spotřebního chování Čechů v segmentu okružních plaveb a její využití při tvorbě marketingové strategie cestovních kanceláří
Original title:
Analýza spotřebního chování Čechů v segmentu okružních plaveb a její využití při tvorbě marketingové strategie cestovních kanceláří
Translated title:
Analysis of consumer behavior of Czechs in the cruise segment and its use in the creation of a marketing strategy of travel agency
Authors:
Hlinková, Eliška ; Valentová, Jana (advisor) ; Rolínek, Igor (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá problematikou výzkumu spotřebního chování a specifiky kupního rozhodovacího procesu Čechů při zajišťování zahraniční dovolené a metodiky segmentace trhu v cestovním ruchu, respektive v segmentu okružních plaveb. Analýza současných trendů a determinant na straně nabídky i poptávky umožní sestavení konkurenceschopného konceptu marketingové strategie nově vznikající cestovní kanceláře.This thesis deals with the research of consumer behavior and specifics of buyer decision-making process of Czechs during booking of their foreign holidays and methodology of market segmentation in tourism, or in the segment of cruises. Analysis of current trends and determinants on the supply and demand helps to build a competitive marketing strategy emerging of travel agency in the segment of cruises.
Keywords:
buyer decision-making process; consumer behavior; cruise; marketing strategy; kupní rozhodovací proces; marketingová strategie; okružní plavby; spotřební chování
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/34205