Název:
Vliv veletrhů a kongresů na budování image destinace ČR.
Překlad názvu:
Influence of Fairs and Congresses on building destination image of the Czech republic
Autoři:
Vokounová, Barbora ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce) ; Indrová, Jarmila (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] V této práci je provedena analýza vlivů kongresů a veletrhů na image destinace, a to především s využitím poznatků marketingu v oblasti značek a image. Dále je využita teorie cestovního ruchu a destinačního marketingu. V navrženém interdisciplinárním přístupu představují veletrhy a kongresy faktory, které skrze různé zprostředkovatele ovlivňují image destinace. Kromě přímých obecných přínosů jsou v práci popsány proměnné, které se podílejí na transferu image veletrhů a kongresů na image destinace. Je identifikována skupina, u které se vlivy projevují nejsilněji. Pohled na současný stav veletržního a kongresového průmyslu a příklady z praxe pak demonstrují přenos asociací. Na základě získaných teoretických i praktických poznatků jsou v práci navržena opatření, která by mohla napomoci rozvoji veletržního a kongresového odvětví a zároveň mohla přispět k zesílení jeho pozitivních vlivů na image destinace.This diploma thesis analyses the influence of fairs and congresses on destination image. Marketing knowledge in field of branding and image is used as well as theory of tourism and destination marketing. As interdisciplinary approach proposes, fairs and congresses are understood as factors influencing the destination image through various agents. Not only general direct benefits but also variables participating on image transfer of congresses and fairs to destination image are described. Target group performing the strongest influence is identified. Review of contemporary fair and congress industry together with real situation examples demonstrate the transfer of associations. The diploma thesis suggests measures on the base of gained theoretical and practical knowledge, which could help in development of fairs and congresses to strengthen the positive influences on destination image.
Klíčová slova:
destinace; eventy; image; kongresy; transfer image; veletrhy; značka; brand; congresses; destination; events; fairs; image; image transfer
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/34159