Original title:
Účetní a daňová specifika mezinárodní marketingové agentury
Translated title:
Financial and tax specifics in an international advertising agency
Authors:
Turečková, Veronika ; Pelák, Jiří (advisor) ; Valášková, Mariana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce je popsat účetní a daňová specifika v konkrétní reklamní agentuře, která je součástí mezinárodního koncernu a své účetní informace upravuje pro potřeby mateřské společnosti, která se řídí americkými principy US GAAP a vyhotovuje konsolidovanou účetní závěrku za skupinu jako celek.The aim of this thesis is to describe financial accounting in existing advertising agency, which has to report financial information to parent company placed in USA. The parent company use the US GAAP principles and prepares consolidated financial statements for all the comapnies in the group.
Keywords:
financial accounting; reporting; taxes; daně; reporting; účetnictví
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/33867