Original title:
Marketingová stratégie vybranej spoločnosti
Translated title:
Marketing Strategy of the chosen company
Authors:
Sekeráková, Jana ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Štědroň, Bohumír (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Cieľom diplomovej práce bolo poskytnúť vedeniu spoločnosti XERTEC a.s. a jej marketingovému oddeleniu návrhy na možné zlepšenie súčasnej marketingovej stratégie. Optimálnemu navrhnutiu nápadov predchádzala tzv. plánovacia etapa strategického marketingového procesu, ktorá bola zameraná na pochopenie firmy a jej okolia. Napomohlo tomu predovšetkým spracovanie situačnej analýzy. Analýza makroprostredia prebehla použitím PEST analýzy, mikroprostredie bolo hodnotené využitím Porterovho modelu piatich síl a pre zmapovanie vnútropodnikovej situácie boli čerpané východiská VRIO analýzy. Výsledky týchto procesov som zhrnula v rámci SWOT analýzy. Po následnom pripomenutí cieľov a kľúčového zákazníckeho segmentu, som využila prístup k marketingovej stratégii cez marketingový mix, aby som analyzovala situáciu v tejto oblasti a navrhla, čo by sa dalo vylepšiť. Najzásadnejšou zmenou by malo byť zameranie sa na pull stratégiu, namiesto súčasnej push.Cílem diplomové práce bylo poskytnout vedení společnosti XERTEC a.s. a jejímu marketingovému oddělení návrhy na možné zlepšení současné marketingové strategie. Navrženým doporučením předcházela tzv. plánovací etapa posouzení strategického marketingového procesu, která byla zaměřená na pochopení firmy a jejího okolí. Její podstatnou částí bylo především provedení situační analýzy. Analýza makroprostředí byla zhodnocena použitím PEST analýzy, mikroprostředí bylo hodnocené využitím Porterovy analýzy pěti sil a východiska VRIO analýzy napomohly zmapování vnitropodnikové situace. Výsledky těchto analýz jsem shrnula v rámci SWOT analýzy. Po následném připomenutí cílů a klíčového zákaznického segmentu jsem využila přístup k marketingové strategii pomocí marketingového mixu, abych analyzovala situaci v této oblasti a navrhla, co by se dalo vylepšit. Nejzásadnější změnou by mělo byť zaměření na pull strategii, místo současné push.The aim of this master thesis was to provide management of XERTEC and its marketing department for possible improvements of the current marketing strategy. Optimal propose ideas starts with a planning phase of the strategic marketing process that is focused on understanding the business and its environment. It has helped the processing of the situational analysis. Macro-analysis was conducted by using the PEST analysis, micro environment was assessed by using Porter five forces model and for the mapping of the internal situation was used the background of the VRIO analysis. The results of these processes I have summarized in the SWOT analysis. After subsequent reminding the targets and key customer segments, I approached marketing strategy through marketing mix to describe the current situation in this area and suggest what could be improved. The most significant change should be focusing on pull strategy, instead of the current push one.
Keywords:
B2B market; marketing mix; Marketing Strategy; strategic marketing process; B2B trh; Marketingová strategie; marketingový mix; strategický marketingový proces
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/33625