Original title:
Marketingová komunikace vybraných hotelů v období globální recese/krize
Translated title:
Marketing Communication Of The Selected Hotels At The Time Of The Global Crisis (Recession)
Authors:
Kelnarová, Jana ; Valentová, Jana (advisor) ; Rolínek, Igor (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá srovnáním změn v marketingové komunikaci tří, čtyř a pětihvězdičkových hotelů.Výsledkem je minimální změna využívaných nástrojů komunikačního mixu, spíše byly přesunuty finanční prostředky směrem do elektronických médií a internetu obecně, protože jsou nejúčinnějšími z hlediska měření dosaženého efektu.The final thesis compares the changes of the marketing communication among the specific hotels during the global recession. The analysis results in the dominanat usage of the electronical media and the internet, rather than changes of the marketing communication instruments,becasue of their advantage of the measurable effects.
Keywords:
accomodation portal; integrated marketing communication; internal communication; marketing communication; promotion; web pages; word-of-mouth; integrovaná marketingová komunikace; marketingová komunikace; reklama; ubytovací portály; vnitřní komunikace; webové stránky; word-of-mouth
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/16502