Original title:
Využití BI v řízení vztahů se zákazníky
Translated title:
Use of BI in Customer Relationship Management
Authors:
Zvolánek, Tomáš ; Pour, Jan (advisor) ; Benáčanová, Helena (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) a možnostmi jejich rozšiřování a nadstaveb pomocí technologie Business Intelligence (BI). Práce se zaměřuje na specifickou část CRM -- na tzv. "analytické CRM" (aCRM). Problematiku aCRM práce zkoumá komplexně, tedy v celé šíři -- od její historie, důvodů k použití, přes návaznosti na další problematické okruhy podnikové informatiky, až po samotnou výstavbu a realizaci vlastního analytického CRM s využitím technologie BI.Thesis deals with systems for customer relationship management (CRM) and possibility of their expansion and extension using technologies of Business Intelligence (BI). The work focuses on a specific part of CRM - the so-called "analytical CRM" (aCRM). aCRM is examined comprehensively, i.e. in the whole range - from its history and reasons for use, through the problematic relations to other areas of business intelligence. Specification and realization of example aCRM using BI technology is included.
Keywords:
analytical CRM; Business Intelligence; CRM; Customer relationship management; data store; analytické CRM; Business Intelligence; CRM; datový sklad; Řízení vztahů se zákazníky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/33474