Original title:
Franchising jako metoda vstupu na trh
Translated title:
Franchising as a method of entering the market
Authors:
Kolář, Jan ; Turnerová, Lenka (advisor) ; Khelerová, Vladimíra (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] První kapitola práce obecně charakterizuje franchising, rozebírá jeho základní definice, historii, současnou situaci a budoucí vývoj. Druhá kapitola popisuje franchising jako metodu vstupu na trh. Zabývá se zejména výhodami a nevýhodami, postupu při založení podniku a možnostmi financování. Poslední kapitola je věnována fungování franchisingu v praxi na konkrétním příkladě společnosti Stavoodbyt.The first chapter describes the franchising in general, it analyses its basic definitions, history, current situation and future development. The second chapter informs about franchising as a method of entering the market. It deals with advantages and disadvantages, the process of establishing a company and possible ways of financing. Last chapter is related to franchising in practice shown in a particular example of the company Stavoodbyt.
Keywords:
franchising; market; Stavoodbyt; franchising; Stavoodbyt; trh
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/16015