Original title:
Organizační identita
Translated title:
Organizational Identity
Authors:
Čarková, Ludmila ; Hiršová, Miloslava (advisor) ; Pirožek, Petr (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá organizační identitou ve vztahu ke strategii organizace. Na základě dotazníkového šetření, inventáře hodnot a interview bylo zjištěno, že ve společnosti Lesostavby Třeboň, a. s. je strategie v souladu s organizační identitou, že externí orientace organizační identity je shodná s interní orientací organizační identity a tato orientace je vnímána stejně vedoucími a technicko-hospodářskými pracovníky. Získané informace byly shrnuty do tabulek a sloupcových grafů a rovněž zde byla uvedena doporučení pro společnost Lesostavby Třeboň, a. s.The paper deals with organizational identity in relation to organizational strategy. Based on the reserch questionnaire, the values inventory and the interview it was found that the strategy of the organization Lesostavby Třeboň, a. s. is in accordance with organizational identity further external identity orientation is coincident with internal identity orientation and this orientation is perceived by managers and technical-economic workers in the same way. The information obtained was summarized in tables and bar graphs, including the resulting recommendations for the company Lesostavby Třeboň, a. s.
Keywords:
Central Character; Distinctive Character; Enduring Character; Organizational Identity; Organizational Identity Orientation; Centrální rys; Odlišující rys; Organizační identita; Orientace organizační identity; Trvalý rys
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/32050