Original title:
Marketingový mix tříhvězdičkového hotelu v Praze
Translated title:
Marketing mix of a three-star hotel in Prague
Authors:
Pořtová, Lucie ; Indrová, Jarmila (advisor) ; Bakos, Tomáš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá marketingovým mixem daného tříhvězdičkového hotelu v Praze. Jejím cílem je zanalyzovat jednotlivé nástroje marketingového mixu a navrhnout případná opatření ke zlepšení stávající situace hotelu. Dílčím cílem je zjistit spokojenost hostů s kvalitou poskytovaných služeb, kritéria při výběru tohoto hotelu a způsob rezervace pobytu. Získané informace mají sloužit ke zkvalitnění hotelových služeb a lepšímu uspokojení potřeb hostů. Předpokládaným přínosem práce je využití v praxi konkrétního hotelu.The diploma thesis deals with the marketing mix of a three-star hotel in Prague. Its goal is to analyse marketing tools and to suggest possible measures to improve the current hotel situation. A sub-goal is to discover guest satisfaction with quality of hotel services, criteria for choosing this hotel and a way of booking hotel rooms. Results should serve to improve the quality of hotel services and to better meet guest needs. The contribution of this work can be seen in the practise of the specific hotel.
Keywords:
hotel; marketing mix; tourism; cestovní ruch; hotel; marketingový mix
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31239