Original title:
Internetová bannerová reklama - nový model on-line nákupu a prodeje bannerové reklamy
Translated title:
Internet banner advertising - a new model of online buying and selling banner advertisement
Authors:
Tabáček, Jiří ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Galgonek, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce na téma Internetová bannerová reklama -- nový model on-line nákupu a prodeje bannerové reklamy se v první -- teoretické části zabývá kompletním shrnutím teorie bannerové reklamy od samotných počátků inzerování na internetu až po dnešní, nejmodernější formy internetové inzerce. Součástí je přesný popis funkčnosti jednotlivých formátů a jejich možností. Praktická část se zaměřuje na realizaci nového modelu nákupu a prodeje reklamních ploch pro inzerci na webových stránkách. Součástí praktické části je rozbor funkčnosti, výhody a nevýhody používání a analýza problémů, které se při realizaci vyskytly. Pro analýzu byl vypracován a analyzován dotazník. Navržená doporučení a budoucí rozvoj praktickou část práce uzavírají.The first, theoretical part is dedicated to a complete summary of the theory behind the banner advertising in general -- starting at the very beginning of internet advertising in the past, to today's latest forms of internet advertising campaigns. In this part you can also find an exact description of functionality of these models and their possible options. The following, practical part is focused on implementing the new model for buying and selling space for advertising on the web. This part of my Thesis includes analysis of functionality, advantages and disadvantages for the use of the new model and analysis of issues that occurred during its implementation. A questionnaire has been developed and used to analyze this. My Theses concludes with proposed recommendations and future development of the new model.
Keywords:
banner ad; internet; marketing; on-line; banner; Internet; marketing; on-line
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30798