Original title:
Marketingová strategie fotbalového klubu AC Sparta Praha
Translated title:
Marketing strategy of football club AC Sparta Prague
Authors:
Lacinová, Jana ; Postler, Milan (advisor) ; Mikeš, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce je popis a následná analýza stávající marketingové strategie fotbalového klubu AC Sparta Praha. Práce je zaměřena na marketingovou komunikaci a projekty tohoto klubu. Praktická část obsahuje výsledky marketingového výzkumu, jehož cílem bylo zjištění povědomí fotbalových příznivců o tomto českém klubu a jeho marketingových aktivitách. V závěru jsou navrženy případné změny a zlepšení pro budoucí vývoj klubu.The main purpose of this thesis is the description and subsequent analysis of the present marketing strategy of football club AC Sparta Prague. The work is focused on marketing communications and projects of this club. The practical part contains the results of the marketing survey; the aim was to find out the awareness of the football supporters of this Czech club and its marketing activities. In conclusion there are suggested potential changes and improvements for the future development of the club.
Keywords:
AC Sparta Prague; Marketing strategy; Sports marketing; AC Sparta Praha; Marketingová strategie; Sportovní marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30709