Original title:
České umění na domácím a světovém trhu
Translated title:
The Czech art on the domestic and global art markets
Authors:
Bacíková, Jana ; Gullová, Soňa (advisor) ; Štemberk, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Předmětem bakalářské práce je analýza českého a světového trhu uměním v letech 2007 až 2012. Zkoumání je doplněno o problémy, které se na daných trzích vyskytují. Dále jsou popisovány institucionální podoby trhu se zaměřením na Českou republiku. Poslední část práce se zabývá problematikou českého umění na světových trzích.The main goal of the submitted thesis is an analysis of the global art market and the Czech art market during the period of 2007 - 2012. The principal problems, which are connected with the art market, are mentioned. The next part of the thesis describes institutional forms of the art market with the emphasis on the Czech Republic. The last goal is focused on issues of the Czech art in relation to the global art market.
Keywords:
art fair; art market; auction; aukce; trh s uměním; veletrh umění
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30572