Home > Academic theses (ETDs) > Bachelor's theses > Marketingová strategie firmy Slévárna a modelárna Nové Ransko s.r.o. na domácím a zahraničních trzích, srovnání s konkurencí
Original title:
Marketingová strategie firmy Slévárna a modelárna Nové Ransko s.r.o. na domácím a zahraničních trzích, srovnání s konkurencí
Translated title:
Marketing strategy of company Slévárna a modelárna Nové Ransko s. r. o. for the Czech and foreign markets, competitors comparison
Authors:
Marková, Lucie ; Zamykalová, Miroslava (advisor) ; Lána, Ivo (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá marketingovou strategií společnosti Slévárna a modelárna Nové Ransko, s. r. o. vyrábějící především odlitky z šedé a tvárné litiny na domácím a zahraničních trzích. Autorka práce srovnává strategii společnosti se strategiemi konkurenčních podniků. Zároveň je v práci popsán marketingový mix slévárny. Autorka vypracovala SWOT analýzu, která prověřila aktuální stav společnosti. Na základě SWOT analýzy jsou pak připojena doporučení pro zlepšení jejího marketingového prostředí.This thesis deals with the marketing strategy of the foundry Slévárna a modelárna Nové Ransko, s. r. o. producing ductile and grey iron castings for both the Czech and foreign markets. A part of it is also devoted to the comparison of the company's and competitors' strategies. The second chapter is focused on the marketing mix of the foundry. The final part of the thesis includes the SWOT analysis of the company and contains the recommendations that could lead to an improvement of the marketing in the company.
Keywords:
castings; comparison; foundry; marketing strategy; SWOT analysis; marketingová strategie; odlitky; slévárna; srovnání s konkurencí; SWOT analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30390