Original title:
Marketingová strategie při zavádění produktu Becherovka Lemond
Translated title:
Launch marketing strategy of Becherovka Lemond
Authors:
Slezáková, Martina ; Mikeš, Jiří (advisor) ; Postler, Milan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce na téma marketingová strategie při zavádění produktu Becherovka Lemond se zabývá analýzou launchové kampaně. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá charakteristikou marketingového mixu a řízením značky. Praktická část obsahuje analýzu trhu alkoholu v České republice a spotřebitelských trendů a rozbor dosavadní marketingové strategie firmy. Důkladně se pak práce zabývá analýzou a hodnocením marketingové strategie při zavádění nového produktu na trh. Součástí je i vlastní spotřebitelský výzkum. V závěru je provedeno celkové vyhodnocení kampaně a jsou navržena i doporučení pro případný další vývoj.The master thesis named "Launch marketing strategy of Becherovka Lemond" analyses the launch marketing campaign. The thesis is divided into two parts -- theoretical and practical. Theoretical part deals with characterization of marketing mix and brand management. Practical part includes analysis of the market of alcoholic beverages in Czech Republic and consumers trends and analysis of up to now marketing strategy of the firm. Properly it deals with analysis and evaluation of marketing strategy while launching new product. The thesis also contains marketing consumer research. In the end there is the whole evaluation of the campaign with some recommendations for future progress.
Keywords:
advertising; marketing strategy; product launch; launch produktu; marketingová strategie; reklama
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/14626