Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 759 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 


Spekulace s komoditními deriváty
Kovaľ, Matúš ; Pígl, Jan (vedoucí práce)
Práce Spekulace s komoditními deriváty - případová studie zpracovává moje osobní zkušenosti s obchodováním na komoditní burze. Samotná práce je rozdělena do dvou částí, první část teoreticky vysvětluje základ pro moje obchodování. Jsou v ní definované pojmy jako finanční trh, burza, formy burz a pravidla obchodování, též vysvětluje pojem komodita a komoditní burza a definuje pojem futures, co je komoditní derivát, se kterým jsem obchodoval. V této první části práce jsou ještě popsané metody predikace vývoje kurzu derivátu a to fundamentální, technická a psychologická analýza. Během obchodování jsem využíval zejména technickou analýzu, proto se jí věnuji podrobněji a několik metod je rozebraných detailněji. V druhé části práce sleduji moje obchodování s komoditami. Obchodoval jsem pomocí zkušebního programu CTS, který společnost umožnila potenciálnímu obchodníkovi vyzkoušet si jejich software nanečisto s virtuálními finančními prostředky, ale na základě real time dat ze Chicagské burzy komodit. Velmi brzo jsem pochopil, že zvládnout metody technické analýzy je poměrně jednoduché. Problémem pro mě byla psychologie obchodníka, když jsem se například nebyl schopný držet dopředu stanoveného obchodního systému, když moje rozhodnutí byla silně ovlivněná emocemi jako strach, tvrdohlavost a netrpělivost. A právě proto jsem zaměřil mou práci na tento problém. Období obchodování rozděluji na tři části. V prvním období jsem nebyl schopný dodržet žádný obchodní systém. Software, prostředí a chování trhu pro mě byly šokem, nevěděl jsem, co přesně mám dělat, na moje chování působili emoce, nezkušenost a zmatek. V druhém období jsem byl schopný vytvořit a dodržet obchodní systém, byl jsem si vědom problémů, které může způsobit emotivní rozhodování a vyvaroval jsem se takovým chvílím. V třetím období jsem vylepšil obchodní systém a poměrně úspěšné obchodoval.

Utváření psychologického pojmu ve výuce psychologie(příspěvek k didaktice psychologie)
Holeček, Václav ; Štech, Stanislav (vedoucí práce) ; Mareš, Jiří (oponent) ; Stuchlíková, Iva (oponent)
Tématem disertační práce je problematika utváření psychologických pojmů studenty středních a vysokých škol zkoumaná z didakticko-pedagogického a zejména z psychologického hlediska. Teoretickým východiskem pro zpracování složitých procesů utváření pojmů se staly především teorie Vygotského, Piageta a Brunera. Práce analyzuje individuální, sociální a pedagogický konstruktivismus a srovnává transmisivní a konstruktivistický přístup ve školní výuce. Samostatná kapitola teoretické části je věnována didaktice psychologie a vymezení pojmu psychodidaktika. Charakteristika adolescenta (s důrazem na jeho kognitivní vývoj) a pojetí pojmu temperament (zejména jeho typologií) jsou témata zařazená z výzkumných důvodů. Empirická část disertační práce ověřuje na konkrétním psychologickém pojmu zákonitosti popisované teoriemi. K experimentálnímu zkoumání byl záměrně vybrán relativně dobře definovaný pojem "temperament" (konkrétně typy klasické typologie temperamentu). Osvojování a chápání těchto psychologických pojmů ovlivňuje několik činitelů. Tato práce zkoumá vliv způsobu výuky (transmisivní vs. konstruktivistický přístup) a vliv znalosti studentova osobního typu temperamentu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Sociální dopad mentální anorexie u dětských pacientů na rodinu
ŠOUNOVÁ, Jitka
Diplomová práce {\clqq}Sociální dopad mentální anorexie u dítěte na rodinu`` se zabývá rodinou dítěte s mentální anorexií ve vztahu k tomuto závažnému a dlouhodobému onemocnění. Případové studie, které jsou spolu s rozhovory s rodiči hlavním předmětem praktické části práce, zachycují vývoj vztahů a dalších podstatných souvislostí, které jsou nemocí ovlivněny.

The impact of the crisis on investment decision making
Rimovská, Dana ; Drozen, František (vedoucí práce) ; Marková, Jana (oponent)
Cílem práce bylo popsat a analyzovat faktory ovlivňující investiční rozhodování hlavně v období hospodářskeho poklesu, konkrétně v daném případě na příkladu současné finanční krize. Práce je rozdělena na tři hlavní části. První kapitola se věnuje problematice finančních krizí. Druhá kapitola definuje pojem investice a charakterizuje základní makroekonomické determinanty, které ovlivňují investiční cyklus. Třetí část charakterizuje teorii efektivních a neefektivních trhů, psychologii investorů a bubliny na trhu jako hlavní faktory působící na investiční rozhodování v období hospodářské recese.

Porovnání úrovně čtení anglického textu u dětí se SPU a bez SPU
KUČEROVÁ, Tereza
Tato bakalářská práce pojednává o rozdílech ve čtení anglického textu u žáků s dyslexií a bez ní, přičemž se soustřeďuje na aspekty rychlosti, chybovosti a na kvalitu chyb. Cílem práce je kvantitativně srovnat rychlost a chybovost čtení v angličtině u dyslektických a intaktních žáků a nalézt mezi nimi souvislosti. Dále se práce zaměřuje na typ chyb, kterých se dyslektici při četbě v angličtině dopouštějí - ty jsou zkoumány kvalitativně. V první části práce jsou rozebrána teoretická východiska specifických poruch učení, je pojednáno o dyslexii a jejím vlivu na osvojování anglického jazyka a následně jsou navrženy možnosti reedukace dyslexie ve výuce anglického jazyka. V praktické části jsou pomocí zkoušek čtení v anglickém a českém jazyce zjišťovány rychlost a chybovost, které jsou dále porovnávány u dyslektické a srovnávací skupiny. Výsledky práce jsou využitelné jak pro pedagogicko-psychologickou diagnostiku, tak pro výuku angličtiny u žáků s dyslexií.

Dítě z dětského domova v mateřské škole
PIAZZOVÁ, Irena
Bakalářská práce poukazuje na problémy a potřeby dětí z dětských domovů navštěvujících mateřské školy. V teoretické části je pojednáno o dětských domovech a pobytových zařízeních v České republice a také jejich stručná historie. V této práci je nastíněn postup jak, za jakých okolností a skutečností se dítě do dětského domova dostává. Dále jsou popsány podmínky zdravého psychického a sociálního vývoje dětí předškolního věku. Převážná část teorie poukazuje na omezující rušivé činitele tohoto vývoje a na důsledky nepříznivých podmínek pro ústavní děti na jejich psychický a sociální vývoj. Výzkumná část je zaměřena na postoje a na prostředí ústavních dětí. Nezapomíná také na rodiče (vychovatele) a pedagogy pracujících v mateřských školách. V závěru upozorňuje na specifika práce učitelek mateřské školy ve třídách s dětmi z dětských domovů. Klíčová slova:

Řešení úloh s neurčitostí
Hrdý, Libor ; Martinek, David (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
V dokumentu je popsána implementace logické-deskové hry Vrhcáby (anglicky Backgammon), hry pro dva hráče, přičemž jeden z hráčů je zastoupen počítačem. V dokumentu je rozvedena problematika programování grafického uživatelského rozhraní pomocí toolkitu WxWidgets a dále implementace herního jádra (ovládání hry + UI počítače) s použitím algoritmu ExpectMiniMax, jež se využívá právě pro implementaci her jako Vrhcáby, tedy her, v nichž se vyskytuje prvek náhody, v tomto konkrétním případě hod kostkou.

Dítě s Diabetes mellitus v Mateřské škole
KALINOVSKÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce se zabývá zvláštnostmi zařazení diabetického dítěte do mateřské školy. Jde o případovou studii chlapce s diagnózou Diabetes mellitus 1. typu na inzulínové pumpě. Teoretická část se věnuje onemocnění Diabetes mellitus 1. typu, jeho příznakům, léčbě a komplikacím. Více je popsán způsob léčby inzulínovou pumpou. Dále teoretická část obsahuje kapitoly týkající se psychologických dopadů na nemocného a na jeho rodinu, nutnost dodržování režimových opatření a legislativní podmínky zařazení zdravotně znevýhodněného dítěte do mateřské školy. Praktickou část tvoří kvalitativní šetření, které představuje kazuistiku chlapce s diabetem. Součástí je rozhovor s ním, s jeho matkou a s paní učitelkou v mateřské škole. Dále praktická část obsahuje činnosti, které mohou pomoci pedagogům se začleněním takto znevýhodněného dítěte do kolektivu mateřské školy. Ze zjištěných skutečností vyplývá, že inzulínová pumpa nemá zásadní vliv na chod v mateřské škole, ale je ulehčením pro rodinu a nemocné dítě.

Vliv počítačových her na agresivitu
STANĚK, Jakub
Tato bakalářská práce se zabývá studiem vlivu počítačových her na agresivitu. Cílem práce je zjistit, zda násilné počítačové hry způsobují sklony k agresivnímu jednání. Teoretická část je zaměřena na snímání elektrické aktivity mozku. Obsahuje popis elektroencefalografie, evokovaných potenciálů a mozkových vln. Také zpracovává různé psychologické teorie agrese a dává je do souvislosti s fyziologickým vznikem agresivního chování. Empirická část je zaměřena na výzkumný projekt. Popisuje experiment, který pomocí spektrální analýzy zkoumá reakce na pozitivní, neutrální a negativní vizuální podněty před a po hraní počítačové hry. Výzkumu se zúčastnilo celkem 42 lidí, kteří byli vybráni pomocí kvótního výběru. Do závěrečné analýzy a výsledků se dostalo 26 probandů. Data byla zpracována pomocí programu Matlab a jeho toolboxu EEGlab. Výsledky spektrální analýzy a srovnání jednotlivých výzkumných skupin ukazují, že násilné počítačové hry mají vliv na agresivitu.