Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8,909 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.20 vteřin. 


Výskyt a charakteristika úlovků jelce jesena (Leuciscus idus Linnaeus, 1758) v povodí řeky Moravy
Prokeš, Miroslav ; Baruš, Vlastimil ; Peňáz, Milan
Jelec jesen Leuciscu idus náleží mezi autochtonní, méně frekventované a ohrožené druhy ryb ichtyofauny České republiky. V roce 2004 byl uloven na 51 mimopstruhových (MP) revírech Moravského rybářského svazu (MRS) na vodní ploše 4622,4 ha. Celkem bylo v roce 2004 uloveno 432 jedinců jelce jesena (=0,31 ks.ha-1, =0,25% z celkového množství vylovených ryb všech druhů) o celkové hmotnosti 332 kg (= 0,23 kg.ha-1, =0,10% celkové biomasy úlovku všech druhů). Průměrná kusová hmotnost byla 0,78 kg. V letech 1990-2004 bylo v MP revírech MRS průměrně ročně uloveno 0,11 ks.ha-1 (=0,067 % celkové početnosti úlovku všech druhů) a 0,075 kg.ha-1 (=0,035% celkové hmotnosti úlovku všech druhů ryb). V letech 1953-1978 bylo v říčním revíru Dyje 7 uloveno průměrně ročně 1,67 ks.ha-1 a 1,41 kg.ha-1 jelce jesena. Celkový trend úlovků byl klesající. Byla realizována legislativní ochrana druhu a vysazování násad.

Orgány finanční správy obce - souvislosti a porovnání s EU
ŽEMLIČKOVÁ, Kamila
Bakalářská práce pojednává o orgánech finanční správy obce, jejich souvislostí v porovnání s EU. Snahou je objasnit otázku: "Co je obec?", "Jaké jsou její orgány?", "Jakým způsobem vykonává samostatnou a přenesenou působnost?". Cílem práce je zmapovat činnost, resp. vymezit kompetence orgánů finanční správy obce. Obec je základem státu. Ústava České republiky charakterizuje obec jako základní územní společenství občanů, které má právo na samosprávu. Každá část území našeho státu je součástí území některé obce. Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů, dává širokou možnost se sdružovat, zakládat svazky. V České republice, podobně jako v jiných státech EU, vytváří jednotlivé obce sdružení podle svých zájmů. Obce mají úkoly jak v oblasti samostatné působnosti, tak i v oblasti státem přenesené působnosti. Praktické uplatňování zákonů a předpisů se přitom neobejde bez potíží. Obce musí plnit úkoly shora, ale v podstatě nemají možnost působit zpětně a ovlivňovat podobu legislativy. Stát je jediný a může proto definovat své zájmy podle svých představ. Naproti tomu obcí je nespočet a navzájem se od sebe liší. Nesourodost dílčích zájmů jednotlivých obcí je tak pochopitelná. Samosprávné orgány mají v České republice rozsáhlé pravomoci. Tato skutečnost ale s sebou přináší i velkou odpovědnost. V České republice je v kolem 6 254 samosprávných obcí, z nichž celá řada má i poměrně rozsáhlou přenesenou působnost ze státu. O finančních prostředcích, které protékají finančními orgány územní samosprávy {--} jde o více než 250 mld. korun ročně {--} rozhodují zastupitelé v obcích a zastupitelé na úrovních krajů.

Modelování profilů rychlosti větru naměřených sodarem v komplexním terénu
Hošek, Jiří
Sodarová měření byla prováděna na vhodných lokalitách Krušných a Orlických hor v letech 2000 a 2003 v široké škále synoptických situací. Krušné hory představují nejvhodnější oblast ke stavbě větrných elektráren. Zobecnění získaných profilů rychlosti větru může pomoci zlepšit přesnost numerických modelů v takových výškách nad povrchem, které jsou významné pro stavbu větrných elektráren. Ve druhé části práce jsou v obou oblastech počítána pole rychlosti větru pro termíny získaných vertikálních profilů. Použity byly nehydrostatické mezoměřítkové modely KAMM a PIAP. Inicializace modelů byla provedena rychlostí a směrem geostrofického proudění a teplotním zvrstvením.

Elektronické zadávání veřejných zakázek v členských státech EU
Nop, Michal ; Tichý, Luboš (vedoucí práce) ; Král, Richard (oponent)
E-procurement in the Member States of the European Union This paper aims to systemise data of e-procurement with regard to the legal rules in the Member States of the Eumpean Union, eSpecially in the Czech Republic. The objective of this thesis is to provide a comparison of the situation in public procurement across and within the Member States. In the EU, there were adopted new Procurement Directives, 2004/ l 7/EC and 2004/18/EC, in April 2004. Member States were required to implement the new legal framework by 31 January 2006, but slippages were not excluded. Early adoption of the new e-procurement provisions is essential to avoid barriers to and distortion of competition. The Directives provide a coherent framework for conducting procurement electronically in an Open, transparent and non-discriminatory way, establish rules for tendering electronically and fix the conditions for modern purchasing techniques based on electronic means of communication. The implementation of Directives' provisions on a dynamic purchasing system and e-auctions is optional. However, most of the Member States have introduced these procurement procedures. If not all Member States implemented electronic procedures, the differences between them could cause problems. Such a situation is not favourable for the deveIOpment of the...

Vzdělávání dospělých ve skautingu
Kaderová, Kateřina ; Štěpánek, Zdeněk (oponent) ; Kopecký, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalarska prace se zabyva problematikou vzdelavani dospelych v organizaci Junak - svaz skaum a skautek CR v kontextu zakonnych uprav pro pracovniky s detmi a mladezL Krome rozboru eeskYch pravnfch uprav se zmmuje i 0 situaci v Evrope. V Ceske republice neexistuje komplexni zakon upravujicf oblast NNO pracujicfch s detmi a mladezi, ale pouze dUei zavazky. NNO maji moznost nechat si sve vzdelavacf kurzy akreditovat, pokud spliiuji statem stanovene podminky, eehoz Junak vyuziva. Evropa klade duraz na kvalitu neformaIniho vzdelavani, jejimz zajistenim se zabyva projekt organizace Youth Forum Jeunesse. Junak - svaz skautu a skautek CR rna vlastni nekolikastupiiory system vzdelavani svYch dospelych elenu. Jednotlive kvalifikace odpovidaji pozicfm, ktere zastavaji dobrovolnfci. Postupne se prosazuje koncept kompetenci, ktery se sna.zi pro kaZdou pozici stanovit vsechny malosti, dovednosti a postoje, ktere jsou nutne pro jeji uspesne vykonavanL Krome toho se Junak musi vyporadat s radou problemu a otazek, ktere vyvstavaji okolo jeho kurzli i kvalifikacL Junak porada i rome nekvalifikaeni akce, vetSiho ei mensiho rozsahu.

Veřejný a soukromý prostor ve venkovském prostředí na příkladu modelové obce
Petříková, Anna
Diplomová práce se zabývá otázkami současného českého venkova v evropském kontextu. Je rozdělena na teoretickou a někkolik návrhových částí. Teoretická část popisuje venkov spíše obecně, avšak s přihlédnutím k charakteru území, které bylo zvoleno pro praktickou část. Tato část diplomové práce je rozdělena do dílčích kapitol, do kterých je zařazeno množství referenčních příkladů z České republiky i ze zahraničí. Z teoretické části vyplývá, že řešení problému venkova je založeno na charakteru a identitě konkrétního místa a není žádoucí k venkovu přistupovat jako ke stejnorodému prostředí. Návrhová část je rozdělena do dvou podkapitol. V první z nich jsou představeny jednotlivé analýzy prostoru. Na konci této kapitoly jsou uvedeny východiska, která shrnují nalezené problémy v území do třech tematických okruhů. Ty jsou dále rozebrány v kapitole Návrhová část - témata. Prvním tématem je řešení regulace prostoru. V ní autorka předkládá návrh regulace zástavby v obci s roztroušenou zástavbou. Podle vlastní metodiky se tak snaží dosáhnout toho, aby se zástavba nerozšiřovala expanzivně do okolí a zároveň došlo k částečnému zachování prostupnosti a mozaikovitému charakteru podhorské vesnice s rozvolněnou zástavbou. Druhé téma je věnováno prostoru pro alternativní dopravu, zejména cyklodopravu, která by mohla pomoct odlehčit důsledky automobilismu ve venkovském prostředí. Také je navrhován pěší okruh jako možnost trávení volného času v různorodém prostředí a jako způsob propojení míst s aktivitami, které jsou soustředěny zejména do navrhovaných center občanské vybavenosti. Ty jsou předmětem třetího tématu této práce. Zde jsou popsány prostory, které jsou významné jako setkávací centra a centra občanské vybavenosti a jsou předloženy návrhy těchto míst. Během zpracovávání této práce bylo postupováno od celku k detailu, byly vybrány nejpalčivější problémy, u kterých bylo navrženo řešení architektonicko-krajinářskými metodami.


Smluvní právo autorské
Skoupá, Linda ; Císařová, Zuzana (vedoucí práce) ; Žikovská, Petra (oponent)
Smluvní právo autorské Tématem této diplomové práce je smluvní právo autorské, které tvoří část práva duševního vlastnictví. Hlavním cílem této práce je důkladná analýza platné a účinné právní úpravy licenční smlouvy v právním řádu České republiky, jakožto hlavního institutu umožňujícího majetkové zhodnocení autorského díla. Práce je rozdělena do jedenácti kapitol. Úvodní kapitola vysvětluje význam autorského práva pro současnou společnost a stručné popisuje strukturu práce. Druhá kapitola zkoumá prameny smluvního práva autorského na české, evropské i mezinárodní úrovni. Třetí kapitola poskytuje nezbytný úvod do terminologie autorského práva a práva duševního vlastnictví. Vysvětluje specifické pojmy tohoto právního odvětví, např. "autorské dílo" a "konstitutivní převod práva", které jsou klíčové pro pochopení samotného tématu práce. Čtvrtá kapitola popisuje samotnou licenční smlouvu a právní vztah z ní vzniklý, jeho účel, subjekty, předmět a obsah, zatímco pátá kapitola se zabývá tříděním licenčních smluv. Šestá kapitola se zaměřuje na problém zásad ovládajících licenční smlouvu a na její náležitosti. Kapitola sedm se zabývá dispozicí s licencí a kapitola osm způsoby zániku vztahu z licenční smlouvy. Kapitola devět obsahuje exkurz ke smlouvě o dílo, jež je druhým důležitým nástrojem smluvního práva...

Zdaňování dividend
Pěta, Jan ; Fojtů, Dagmar (oponent) ; Brychta, Karel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá zdaňováním dividend v České republice. Najdeme v ní popis platného práva v tuzemsku, platného unijního práva a především směrnice Evropské unie zabývající se dividendami. V praktické části jsou vysvětleny různé postupy zdaňování a rozdíly vyplacení dividend vnitrostátně, vnitrounijně a do třetích zemí. Na základě zjištěných skutečností je uveden postup jak správně dividendy zdanit.