Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 635 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.13 vteřin. 

Analýza marketingového prostředí
CIBUZAROVÁ, Romana
Cílem bakalářské práce bylo zhodnotit marketingové cíle zvolené firmy a navrhnout případné změny. Teoretická část je věnována marketingu, marketingovému prostředí a analýzám marketingového prostředí. V praktické části jsou aplikovány PEST analýza a Porterův model "Pěti sil" na firmu, která se věnuje mezinárodní nákladní dopravě provozované vozidly nad 3,5 tuny. Závěr obsahuje navržené změny pro tento podnik.

Vymezení sfér vlivu města České Budějovice: aplikace různých metod výzkumu
HAVLÍK, Václav
Předkládaná bakalářská práce se věnuje vymezení sféry vlivu města České Budějovice, při kterém je aplikováno několik vybraných metod výzkumu. Těmito metodami jsou migrace, dojížďka do zaměstnání a do škol a intenzita spojů veřejné dopravy mezi obcemi Jihočeského kraje a Českými Budějovicemi. V práci jsou použita nejnovější data Českého statistického úřadu z posledního sčítání lidu, domů a bytů. Důležitou částí práce je zjištění intenzity vazeb mezi obcemi ležícími v Jihočeském kraji a horního dosahu sféry vlivu jihočeské metropole. Značný význam je také věnován zhodnocení působení distance decay funkce na všechny použité metody a následné syntéze těchto metod.

Modelování profilů rychlosti větru naměřených sodarem v komplexním terénu
Hošek, Jiří
Sodarová měření byla prováděna na vhodných lokalitách Krušných a Orlických hor v letech 2000 a 2003 v široké škále synoptických situací. Krušné hory představují nejvhodnější oblast ke stavbě větrných elektráren. Zobecnění získaných profilů rychlosti větru může pomoci zlepšit přesnost numerických modelů v takových výškách nad povrchem, které jsou významné pro stavbu větrných elektráren. Ve druhé části práce jsou v obou oblastech počítána pole rychlosti větru pro termíny získaných vertikálních profilů. Použity byly nehydrostatické mezoměřítkové modely KAMM a PIAP. Inicializace modelů byla provedena rychlostí a směrem geostrofického proudění a teplotním zvrstvením.

Contributions to Volatile Compound Generation of Arsenic, Silver and
Musil, Stanislav
(CZ) Předložená disertační práce shrnuje výsledky obsažené v pěti původních vědeckých článcích, které byly publikovány v prestižních mezinárodních časopisech v oboru analytické chemie a atomové spektrometrie. Konkrétně se práce věnuje rozvoji metody generování těkavých sloučenin reakcí s tetrahydroboratem a detekcí atomovou absorpční spektrometrií v křemenném multiatomizátoru. Práce může být tematicky rozdělena do dvou částí - speciační analýza arsenu založená na generování hydridů s kolekcí a separací v kryogenní pasti a generování těkavých forem přechodných kovů. V prvním tematickém okruhu byla studována předredukce pětimocných anorganických a methylovaných sloučenin arsenu. Bylo vyvinuto jednoduché uspořádání on-line předredukce pomocí kyseliny thioglykolové, které bylo spojeno se stávajícím hydridovým generátorem, a tento systém byl ověřen pro použití na speciační analýzu arsenu ve vzorcích lidské moče. Dále byla ve stejné metodě testována možnost sušení plynné fáze od vodní páry z důvodu možného ucpávání kryogenní pasti či snížení vlivu vodní páry na stabilitu přístrojové základní linie. U nafionové sušicí trubice, která se dosud běžně používá v analytické atomové spektrometrii, byly pozorovány významné ztráty těkavých methylovaných arsanů. Takové chování může vést při stanovení metodami,...

Vliv tlaku na magnetické a transportní vlastnosti sloučenin s f-elektrony
Míšek, Martin ; Javorský, Pavel (vedoucí práce) ; Kamarád, Jiří (oponent)
V této práci je popsána nová tlaková cela, její uvedení do provozu ve Společné laboratoři pro magnetická studia, současně s testovacími měřeními, nezbytnými pro zajištění kontroly podmínek experimentu a bezproblémový chod. K prvnímu reprezentativnímu měření s novou komorou byl vybrán monokrystal sloučeniny CePtSn. Byl měřen elektrický odpor podél krystalografické osy b za podmínek: T = 2-300 K, p = 0-2.5 GPa a v magnetickém poli B = 0-14 T aplikovaném podél b-osy. Zjistili jsme pouze minimální vliv tlaku na teploty magnetických fázových přechodů, o to zajímavější pak byly výsledky vlivu tlaku na chování v magnetickém poli. V předchozích pracích byly pozorovány dva polem indukované fázové přechody za nízkých tepot (T < 3K) a za normálního tlaku, s hodnotami kritických polí BcLF ~ 4 T, respektive BcHF ~ 11.5 T, spojené s významnou změnou elektrického odporu -30% respektive +10%. S aplikací tlaku byl pozorován posun kritického pole dolního přechodu BcLF směrem do vyšších polí, zatímco horní přechod nebyl tlakem ovlivněn. Za tlaku p ~ 1.5 GPa hodnota BcLF dosáhla hranice BcHF a byl pozorován pouze jeden přechod. S dalším zvyšováním tlaku nad 1.5 GPa se obnovila stejná situace s dvěma přechody, jako v oblasti nižších tlaků a BcLF klesalo s rostoucím tlakem. Při tlaku ~ 2.5 GPa dosáhlo BcLF hodnoty přibližně 5 T....

Průvodce po památkách období socialismu v Praze
Adámková, Lenka ; Jarolímková, Liběna (vedoucí práce) ; Netková, Jarmila (oponent)
Bakalářská práce se zabývá podobou architektury v Československu v období socialismu, tzn. v letech 1948 -- 1989. Přibližuje historické pozadí jednotlivých dekád, architektonické směry převládající mezi obcí československých architektů a urbanistické snahy, které pomohly vytvořit současnou tvář měst. Blíže se věnuje Praze a těm nejvýznamnějším či naopak nejkontroverznějším stavbám, které zde vznikly, posuzováno z hlediska architektury, významu nebo diskutovanosti budov. Dále tato práce navrhuje možné průvodcovské trasy s různým zaměřením sestavené podle územní či tematické shody a navrhuje možnou klientelu.

Výběr akcií z pohledu hodnotového investování
Slánský, Filip ; Pošta, Vít (vedoucí práce) ; Makovský, Petr (oponent)
Bakalářská práce zkoumá celý proces výběru akcií. V první teoretické části je kladen důraz na důležitost investování, ať už v osobním nebo firemním prostředí. Je vysvětlen princip screeningu akciových trhů a popsání hlavních parametrů vstupujících do screeningu. Dále je zde popsán model DCF, jako nástroj ohodnocení investice, a popsány všechny jeho součásti (náklady kapitálu, cashflow, růst a samotný výpočet hodnoty). V druhé praktické části je proveden screening v prostředí NYSE (New York Stock Exchange). Z výsledků je vybraná společnost National Oilwell Varco, Inc. (NOV), na které je provedeno ohodnocení modelem DCF, včetně potřebné úpravy účetních informací pro co nejpřesnější výpočet. Závěr praktické části obsahuje rozhodnutí, zda by daná společnost byla vhodnou investicí podle konceptu bezpečnostního polštáře, zamyšlení nad možnými nedostatky výpočtů a shrnutí zjištěných poznatků s doporučením do budoucna.

Vrstevnaté keramické kompozitní materiály - příprava, struktura a vlastnosti
Drdlík, Daniel ; Maca, Karel (oponent) ; Cihlář, Jaroslav (vedoucí práce)
Byla zpracována literární rešerše na téma vrstevnaté keramické materiály zahrnující popis keramických materiálů a metod nanášení keramických vrstev. Byla navržena metodika přímého měření hmotnosti depozitu pro přesný popis kinetiky jednosložkových materiálů. Byla popsána teoretická závislost kinetiky elektroforetické depozice a srovnána s experimentálními daty. Byla připravena řada elektroforetických depozic s cílem lépe popsat kinetiku elektroforetické depozice při různých konstantních proudech. Bylo provedeno hodnocení depozitů získaných elektroforetickou depozicí z hlediska výsledné hustoty po žíhání a po procesu slinování. Dále bylo provedeno měření velikosti pórů. Rovněž byly provedeny série měření tvrdosti a získané hodnoty srovnány s danými elektrickými podmínkami připravených depozic. Byl zjištěn pokles tvrdosti s rostoucím proudem, což ve shodě s měřením hustoty ukázalo na nižší stupeň uspořádanosti struktury při vyšších rychlostech ukládání částic v hutný nevodivý depozit. Pomocí podrobných poznatků o funkci kinetiky keramických materiálů za konstantního proudu I=5 mA byl připraven vrstevnatý keramický kompozitní materiál z keramických materiálů na bázi Al2O3 a ZrO2.

Relational Verification of Programs with Integer Data
Konečný, Filip ; Bouajjani, Ahmed (oponent) ; Jančar, Petr (oponent) ; Vojnar, Tomáš (vedoucí práce)
This work presents novel methods for verification of reachability and termination properties of programs that manipulate unbounded integer data. Most of these methods are based on acceleration techniques which compute transitive closures of program loops. We first present an algorithm that accelerates several classes of integer relations and show that the new method performs up to four orders of magnitude better than the previous ones. On the theoretical side, our framework provides a common solution to the acceleration problem by proving that the considered classes of relations are periodic. Subsequently, we introduce a semi-algorithmic reachability analysis technique that tracks relations between variables of integer programs and applies the proposed acceleration algorithm to compute summaries of procedures in a modular way. Next, we present an alternative approach to reachability analysis that integrates predicate abstraction with our acceleration techniques to increase the likelihood of convergence of the algorithm. We evaluate these algorithms and show that they can handle a number of complex integer programs where previous approaches failed. Finally, we study the termination problem for several classes of program loops and show that it is decidable. Moreover, for some of these classes, we design a polynomial time algorithm that computes the exact set of program configurations from which nonterminating runs exist. We further integrate this algorithm into a semi-algorithmic method that analyzes termination of integer programs, and show that the resulting technique can verify termination properties of several non-trivial integer programs.

Použití insightů (vhledů) v komerční komunikaci cílené na ženy
Dúbravská, Pavla ; Klosová, Anna (vedoucí práce) ; Zadražilová, Dana (oponent) ; Přikrylová, Jana (oponent)
Komerční komunikace jsou často obviňovány ze stereotypizace zobrazování žen v reklamě. Na jednu stranu ženy do určité míry očekávají a vyžadují v reklamách "lepší a jednodušší svět". Ve většině případů se však ženy v komerčních komunikátech cítí zjednodušené. Z reklamní praxe i teorie je pro souznění značky a cílové skupiny, pro pocit porozumění, klíčový insight. Pokud je komunikace postavena na vhodně zvoleném insightu, spotřebitel se snáze otvírá komerčnímu sdělení, protože má pocit, že mu daná značka lépe rozumí. Hlavním cílem této práce tak je poskytnout vhled -- insight -- do myslí žen jako spotřebitelek a zjistit, jak ženy nazírají samy sebe v komerčních komunikátech. V rámci tohoto cíle jsou definovány dvě roviny, obecnější teoretická a konkrétnější praktická, které se poté promítly do stanovení dílčích cílů. Z dostupné zahraniční literatury je patrný důraz, jaký se na insight klade v odborné i praktické sféře komerčních komunikací. Postoj expertů a subjektů, jež s insighty pracují v České republice však nebyl dohledán. Prvním dílčím cílem bylo tedy zmapování postavení insightu v České republice. Výzkum byl proveden prostřednictvím 12-ti hloubkových rozhovorů. Ve výzkumu byli osloveni zadavatelé reklamy a odborníci z komunikačních a výzkumných agentur. V rámci hloubkových rozhovorů bylo potvrzeno, že insight je využíván při tvorbě komunikačních kampaní. Druhým dílčím úkolem této práce bylo zmapování u jaké reklamy mají české ženy pocit, že jim rozumí, jinými slovy je insightful. Povaha porozumění plné komunikace byla pro účely testování přeformulována do míry a způsobu ztotožnění s obsahem mediálním a komerčním. V první části tohoto výzkumu byly respondentky vyzvány, aby se samy zamyslely nad mediálním a komerčním obsahem, který v nich vyvolává pocit porozumění a ztotožnění. Výzkum měl také ověřit dvě hypotézy. H1: Stereotypy v reklamě ženy obtěžují. H2: Insighty vzniklé v zahraničí lze použít i na českém trhu. Data pro tuto část výzkumu byla sbírána formou dotazníkového šetření distribuovaného prostřednictvím online prostředí. Celkem bylo osloveno 200 respondentek. Jako výzkumný stimul byl vybrán formát televizní reklamy s potřebnými parametry. Bylo zjištěno, že ke ztotožňování se s mediálním obsahem docházelo skrze ztotožnění se s hlavní hrdinkou, ztotožnění se s reálnými situacemi, které prožívá a skrze humor. První hypotéza se v rámci testovaného vzorku nepotvrdila. Stereotypy v reklamě ženy neobtěžují. Druhá hypotéza se také nepotvrdila. Insighty vzniklé v zahraničí nelze automaticky použít na českém trhu. Existují národní rysy, kulturní odlišnosti, vývojová fáze daného trhu, které mohou silně ovlivnit přijetí či zamítnutí reklamy. Práce je dělena obsahově do 7dmi kapitol včetně úvodu a závěru. Přínos práce v teoretické rovině je viděn v zmapování tématu usilujícího o komplexní rekognoskaci dané problematiky. Praktický přínos je viděn v tom, jak práce hodnotí insighty, jejich tvorbu, ale také očekávání jednotlivých subjektů na trhu stran této problematiky.