Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,634 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.34 vteřin. 


Koordinační schopnosti karatistů ve srovnání s ostatní školní mládeží
Kesner, Petr ; Venzara, Jan (vedoucí práce) ; Chytráčková, Jitka (oponent)
 Název: Srovnání úrovně koordinačních a kondičních schopností mladých karatistů v porovnání s ostatní školní mládeží.  Cíl práce: Porovnat stupeň koordinačních a kondičních schopností u 3 skupin probandů ze stejného prostředí malého města, kdy jedna se věnuje pravidelnému tréninku Kyokushinkai karate, druhá provozuje aktivně jiný sport a poslední organizovaně nesportuje. Zjistit kvalitativní úroveň motorických schopností při tréninku plnokontaktního bojového sportu.  Metoda: Skupina probandů byla rozdělena na 3 skupiny, a to na žáky, kteří minimálně 3 roky trénují plnokontaktní styl karate - školu Kyokushinkai. Dále žáky, kteří organizovaně provozují nějaký sport (fotbal, florbal, stolní tenis aj.) a na žáky, kteří neuvádějí žádnou pravidelnou aktivní sportovní činnost. U každého žáka byla měřena motorická výkonnost kondičních schopností prostřednictvím testových baterií UNIFITTESTu (6-60) - člunkový běh 4× 10 metrů, skok do dálky z místa, sed leh za 1 minutu a běh na 12 minut a stupeň koordinačních schopností byl diagnostikován podle projektu provedeného Kohoutkem aj. (2005) - skok do hloubky na cíl, běh k očíslovaným medicinbalům, reakce na akustický signál, obraty na lavičce a sprint podle stanoveného rytmu.  Výsledky: Touto prací dokazuji, že pravidelná sportovní aktivita má pozitivní vliv...

Výskyt vybraného rizikového chování u dětí z hlediska genderu.
MÁCHALOVÁ, Lenka
Abstrakt Problematika rizikového chování u dospívajících se stále častěji dostává do popředí sledovanosti široké veřejnosti. Problém rizikového chování u dětí, dospívajících či mládeže je velmi aktuální, a to nejen v České republice, ale na celém světě, je tedy celosvětovým problémem, a představuje v dnešní době závažný společenský problém, kterým se zabývá mnoho odborníků z řad psychologů, psychiatrů, pedagogů, zdravotníků, politiků a dalších zúčastněných institucí, WHO. Zveřejňované výsledky výzkumů poukazují na neklesající výskyt rizikového chování, posouvání do nižší věkové hranice a nabývání na četnosti. V současné době je stále patrnější výskyt rizikového chování, kde dochází k základním posunům z hlediska genderové rovnosti, kdy se dívky a chlapci zapojují do rizikového chování s rozdílnými okolnostmi a výskytem. Na toto téma existuje řada výzkumů, avšak nepostihuje plně rizikové chování například v návaznosti na informační technologie, mobilní telefony a užívání návykových látek. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou popsané vybrané formy rizikového chování u dětí a genderová problematika. V praktické části je zvolena kvantitativní metoda výzkumu, metoda dotazování, technika sběru dat pomocí dotazníku. Výzkumný soubor pro dotazníkové šetření tvořili žáci navštěvující 7. {--} 9. třídy základních škol v Jihočeském kraji. Cílem diplomové práce bylo zjistit výskyt vybraného rizikového chování u dětí z hlediska genderu a zmapovat rozdíly z hlediska problematiky genderu. Byly stanoveny 4 hypotézy. H1: Chlapci jsou více ohroženou skupinou ve výskytu rizikového chování v souvislosti s alkoholem než dívky. H2: U chlapců je vyšší riziko v souvislosti s užíváním nelegálních drog než u dívek. H3: Chlapci jsou ohroženější ve výskytu rizikového chování v souvislosti s návykovým chováním vztahujícímu se k virtuálnímu prostředí. H4: Dívky jsou více ohroženy v návaznosti na komunikační technologii. Diplomová práce může být využita jako informační přehled vybraného rizikového chování u dětí a genderové problematiky. Výsledky výzkumu mohou posloužit jako informační materiál pro laickou veřejnost, pro děti a dospívající, pro rodiče a další odborníky (protidrogové koordinátory, metodiky školní prevence, aj.) a v neposlední řadě pro potřeby výuky či jako podklady pro další výzkumnou činnost. Dále mohou výsledky výzkumu posloužit k bližšímu určení vhodných preventivních programů. Z tohoto důvodu byly výsledky výzkumu předány školám, kde měření probíhalo za účelem zkvalitnění primárně preventivního dění.

Vývoj asistenční aplikace pro lidi s demencí
Černý, Martin ; Šlajchrt, Zbyněk (vedoucí práce) ; Pecinovský, Rudolf (oponent)
Cílem této diplomové práce je implementace prezentační vrstvy aplikace využívající reminisceční terapii a pomáhající lidem s demencí. Reminiscenční terapie je diskuze nad vzpomínkami, které mají pacienti. Výzkumy prokázali, že tato terapie má pozitivní účinky na život pacientů a na udržení jejích vzpomínek. Výzkumná část uvádí do problematiky demence, reminiscenční terapie s a bez použití technologií. Aplikace vyvýjená jako součást této diplomové práce používá vstupy ve formě nahraných obrázků a rozpoznaného mluveného slova. Tyto vstupy jsou použity na podporu pamatování a rozpoutání diskuze. Aplikace může být použita pacientem s nebo bez ošetřovatele a případně s přáteli nebo členy rodiny. Šest nejdůležitějších požadavků na vyvíjenou aplikaci je rozpoznávání reči, nahrání obrázků, vytváření otázek o předchozích nahrávkách, vytváření otázek o označených přátelích, používání starých obrázků pro následnou diskuzi a zobrazení statistiky. Aplikace byla vyvinuta jak součást soutěže pořádané AngelHack organizací. Architektura prezentační, databázové a aplikační vrstvy je diskutována v diplomové práci se zaměřením na prezentační vrstvu spolu s uživatelskou příručkou a implementací požadavků v této vrstvě. Prezentační vrstva byla vytvořena s pomocí React knihovny pro JavaScript. Byly použity i další knihovny. Z nichž nejdůležitější je Redux knihovna, která slouží k ukládání stavu aplikace. Tato knihovna navíc výrazně ovlivnila strukturu prezentační vrstvy.

Začít spolu
JINDROVÁ, Klára
Anotace Cílem práce je definovat pozitiva a negativa vzdělávání dětí v programu Začít spolu, definovat podmínky pro jeho realizaci a přiblížit čtenářům režim dne a vzdělávací metody v této alternativě. V teoretické části objasňuji východiska a pedagogické zásady programu, definuji cíle a formy vzdělávání, zvláštní pozornost věnuji organizačním formám vzdělávání a podmínkám, za kterých je lze úspěšně realizovat. V praktické části se zaměřuji na zjištění současného zastoupení této alternativy v síti českých mateřských škol a přejímání jejích organizačních forem v běžných mateřských školách. Práci doplňuji videozáznamem dne v mateřské škole zařazené do programu Začít spolu.

Adaptace dětí na roli školáka
Vísnerová, Tereza ; Hříbková, Lenka (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Obsahem mé diplomové práce je analýza dat z pozorování v první třídě základní školy. Žák je na počátku školní docházky konfrontován s mnoha požadavky. V práci se pokouším poodhalit proces školní adaptace z hlediska novopečeného školáka. Nejprve se snažím definovat základní oblasti, na něž se dítě vstupem do školy musí adaptovat. V nich se poté zaměřuji na dílčí prvky školní adaptace a z nich plynoucí požadavky na psychiku žáka. Na základě pozorování jsem určila tři hlavní oblasti, "kontexty": 1. fyzický kontext, 2. sociální kontext a 3. školně-úkolový kontext. Fyzický kontext se vztahuje ke všemu neživému v rámci adaptace na školu - prostory a předměty. Žák se musí naučit orientovat v novém prostředí a organizovat své školní pomůcky a potřeby. Sociální kontext souvisí s adaptací na sociální prostředí ve škole (ostatní žáci, učitelé apod.). Školně-úkolový kontext je zaměřen specificky na požadavky vyplývající z učení, školní práce. Důležitým regulátorem školní adaptace žáků v první třídě je třídní učitelka, jež tento proces řídí. Vzhledem k náročnosti procesu plného osvojení role školáka, je mojí další významnou snahou identifikace takových projevů chování učitelky, které usnadňují žákům adaptaci na školní prostředí. Klíčová slova: první třída, školní adaptace, role školáka, žákovství

Svoboda křesťana - pojem a problémy uznání v kanonickém právu
Kolářová, Marie ; Hrdina, Antonín (vedoucí práce) ; Kašný, Jiří (oponent) ; Šprunk, Karel (oponent)
RESUME Svoboda křesťana - Pojem a problémy uznání v kanonickém právu Práce analyzuje obecné pojmy svoboda, morálka a právo a odlišnosti v působení právních a morálních norem. Porozumění těmto pojmům je důležité pro vyvozování závěrů ohledně uznání a zakotvení svobod křesťana v pozitivním kanonickém právu. Člověk je svobodnou bytostí stvořenou k obrazu Božímu. Každý člověk je svobodný ve své lidské podstatě. Jedná se o základní svobodu, která zakládá důstojnost člověka. Z této svobody vyplývá odpovědnost člověka, člověk se musí vždy nějakým způsobem sebeinterpretovat, a i když tuto interpretaci odmítá, nic tím nezmění, protože i tento postoj je jeho interpretací. Při analýze pojmu svoboda narážíme na omezení člověka. Každý jednotlivec je limitován vnějším prostředím i svou vlastní osobností. Tato omezení však nepopírají transcendentální svobodu, protože člověk se vždy uskutečňuje ve svém konkrétním prostředí ne neomezeně co do libovůle, ale v rámci těchto podmínek. Z této transcendentální svobody člověka vychází svoboda rozhodování. Právo ve svém obecném pojmu je hodnotovou kategorií. V další části práce se proto věnuji kanonickému právu a jeho vztahem k obecnému pojmu právo. Práce vychází z jednoty lidského osoby, z toho důvodu také nemohou existovat různé druhy práva (v jeho obecném pojmu), protože...


Otevřený model školy, Možnosti spolupráce škol s dalšími subjekty
Chalupecká, Miloslava ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kroláková, Dagmar (oponent)
Závěrečná práce se zabývá otevřeným (participačním) modelem výchovného systému školy v oblasti výchovných aktivit, možnostmi osvědčené i netradiční spolupráce škol a školských zařízení se školskými i jinými subjekty. Vychází jednak z poznatků odborné literatury a jednání mezinárodních organizací, které věnují výchově dětí a jejich činnostem ve volném čase značnou pozornost, jednak z výzkumu na sto pěti školách a školských zařízení. Vzhledem k tomu, že studie i ankety o budoucí podobě školy předpokládají, že škola zůstane i vnejbližších 1 5 - 2 0 letech nenahraditelnou společenskou institucí, bude patřit mezi důležité úkoly manažerů škol hledat a získávat vhodné partnery pro volnočasové aktivity dětí. Tato práce jim nabízí možnosti spolupráce škol a školských zařízení s nejrůznějšími partnery na základě odborné literatury i výsledků výzkumu. Shrnuje také zkušenosti oslovených účastníků výzkumu.

Role kurátora pro mládež při řešení výchovných problémů mládeže
SKALÁKOVÁ, Irena
Práce mapuje roli kurátora pro mládež v rámci výkonu státní správy při řešení výchovných problémů mládeže a v rámci trestního řízení. Zaměřuje svou pozornost na spolupráci s dalšími institucemi a organizacemi, které participují na řešení výchovných problémů mládeže. V praktické části se detailněji zabývá spoluprací se školami, hledá slabá místa spolupráce a snaží se nalézt cesty ke zlepšení této spolupráce.