Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,598 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.11 vteřin. 


Vnímání privátních značek mezi spotřebiteli
Partynglová, Hana ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent)
Cílem práce je představit nabídku privátních značek vybraných obchodních řetězců a analyzovat vnímání privátních značek mezi spotřebiteli pomocí dotazníkového šetření. Sortiment s privátními značkami zahrnuje veškeré produkty, které pod vlastní značkou obchodník prodává. Obal je opatřen jménem a logem distributora, tudíž takto označený výrobek u jiného obchodníka nenajdeme. Pod privátní značkou jsou prodávány nejen potraviny a nápoje, jak tomu bylo dříve, ale nyní i drogerii, domácí spotřebiče, sportovní potřeby a další. Privátní značky představují výhody i nevýhody jak pro výrobce, tak i pro obchodníky a spotřebitele. Podle ceny a kvality produktů lze privátní značky rozdělit do třech kategorií -- ekonomické, standardní a speciální. Nejrozvinutější trh s privátními značkami najdeme ve Švýcarsku, podíl na trhu zde dosahuje 53 %. V České republice jejich podíl představuje téměř 35 %. Vlastní značky jsou zařazovány do sortimentu všech obchodních řetězců v ČR. Přední postavení náleží společnosti Tesco. Z výzkumu, který jsem provedla prostřednictvím dotazníkového šetření vyplývá, že privátní značky kupuje 85 % respondentů. Z výsledků se jeví jako nejdůležitější kritérium pro nákup privátních značek jejich nízká cena. Naopak proti nákupu se staví nedůvěra kupujících a nižší kvalita zboží.

Osvědčení jako schůdný mechanismus zajištění kvality v tranzitivních ekonomikách: důkazy, teorie a otevřené otázky
Ortmann, Andreas ; Svítková, Katarína ; Krnáčová, A.
V tomto článku diskutujeme formy nátlaku, které závisejí viceméně na státě, a které spočívají na trhu pouze nepřímo: certifikační agentury nutí své členy prostřednictvím nákladných signálů, zkonstruovaných k indukci oddělené rovnováhy, aby odhalili své typy zboží. Diskutujeme realizovatelnost takovéhoto nátlakového systému v prostředí kde stát i trh selhávají při poskytování uspokojující úrovně záruky kvality (jmenovitě získávání finančních prostředků). Dále též diskutujeme relevantní informační systémy a systémy zajišťování kvality.

Financing by leasing in comparison with credit financing in conditions of the Czech Republic
Handlovičová, Zuzana ; Zelenková, Marie (vedoucí práce) ; Zelenka, Vladimír (oponent)
Práca ponúka obraz leasingovej a úverovej problematiky na trhu v ČR. Dlhodobé financovanie cudzím kapitálom je strategickým rozhodnutím, ktoré ovplyvňuje finančnú situáciu na niekoľko rokov do budúcnosti, a preto je potrebné dobre mu rozumieť a poznať všetky jeho špecifiká a podrobnosti. Cieľom práce bolo popísať jednotlivé možnosti financovania investícií, venovať sa definícii, druhom, výhodám a nevýhodám, spôsobu účtovania a momentálnej situácii na trhu čo sa týka leasingu i úveru. Práca ponúka pohľad na tieto dva spôsoby financovania a ich vzájomné porovnanie, pretože každá z možností financovania má určité plusy i mínusy. Práca pozostáva z piatich kapitol. Prvé z nich sú venované teoretickej časti práce, ktorá bližšie popisuje úver a leasing. Druhá časť práce pozostáva z praktických modelových príkladov, na ktorých je demonštrované porovnanie oboch foriem financovania.

Marketing na sociálních sítích - metriky a měření
Gleich, Viktor ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Malinová, Ludmila (oponent)
Marketing na sociálních sítích využívá mnoho společností. Proto je důležité pro přínosné použití, využívat metrik a měření. Poté bychom měli dokázat sestavit kvalitní marketingový plán a dosáhnout lepších hospodářských výsledků. Dostupných metrik je mnoho, proto je dobré se v nich zorientovat a zvolit ty správné, které nám přinesou cenné informace. Marketing je proces, který by měl být zakončen vyhodnocením, dle předem stanovených metrik, a podle výsledků udělány patřičná opatření. Metriky jsou klíčový uzel tohoto procesu, který poskytuje zpětnou vazbu a přínosná poučení.

Specifika marketingové komunikace cílené na seniory a nekalé praktiky vůči nim
Nováková, Vendula ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Pudil, Jiří (oponent)
Předkládaná diplomová práce "Specifika marketingové komunikace cílené na seniory a nekalé praktiky vůči nim" má za cíl přiblížit čtenáři způsoby a nátlakové metody, kterými obchodníci nutí seniory kupovat předražené zboží či služby během předváděcích akcí nebo podomních prodejů. Dalším cílem práce je zjištění důvodů, které vedou seniory k navštívení prodejní akce či využití služeb podomních prodejců. Dále se pokusím ve své práci navrhnout doporučení veřejným orgánům a seniorům, jak se nekalým obchodním praktikám bránit. Práce se též zabývá právními regulacemi, demografickou situací a vývojem a manipulací.

Česko - chorvatské obchodní vztahy
Březinová, Barbora ; Němečková, Iveta (vedoucí práce) ; Hinčica, Vít (oponent)
Práce se zabývá komparací českého a chorvatského podnikatelského prostředí s využitím PEST analýzy a makroekonomických ukazatelů. Zkoumá vzájemnou obchodní výměnu zboží a služeb. Dále je zaměřena na konkrétní firmy působící na českém a chorvatském trhu a jejich praktické zkušenosti. Soustředí se také na budoucnost vzájemných vztahů v souvislosti s členstvím ČR i Chorvatska v EU.

Podpora aktivizace vlastních sil pro osoby s kumulovanými sociálními handicapy v Českokrumlovském regionu
SEGEŠOVÁ, Marie
Práce je zaměřena na představení možností řešení dlouhodobé nezaměstnanosti skupiny osob, jejíž postavení na otevřeném trhu práce je ztíženo a která potřebuje při návratu na trh práce zvláštní pomoc. Jedná se především o osoby bez kvalifikace či s nízkým vzděláním, příslušníky etnických skupin a osoby s tělesným či mentálním postižením. Práce obsahuje pět kapitol, které popisují vliv dlouhodobé nezaměstnanosti na různé oblasti života člověka a současně nabízejí možnost řešení této situace. Hlavním cílem je přiblížení projektu "Cesta ke změně", který pomocí aktivit podporovaného zaměstnávání pomáhal v letech 2006 až 2008 řešit dlouhodobou nezaměstnanost výše uvedených rizikových skupin v regionu Českokrumlovsko.

Luxusní zboží a jeho specifika na čínském trhu
Poláčková, Kristýna ; Stuchlíková, Zuzana (vedoucí práce) ; Jiránková, Martina (oponent)
Diplomová práce se zabývá spotřebou luxusního zboží v Čínské lidové republice. Hlavním cílem této práce je objasnit důvody, které zapříčinily silný rozvoj sektoru luxusního zboží v Číně. Dále se práce zaměřuje na současné trendy, jež se v čínské ekonomice projevují čím dál tím zřetelněji. V úvodních dvou kapitolách byl celé práci poskytnut teoretický základ.

Řízení IS/ICT se zaměřením na sourcing služeb informačního systému
Šebesta, Michal ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Havlíček, Zdeněk (oponent) ; Příklenk, Oldřich (oponent) ; Král, Jaroslav (oponent)
Předmětem odborného výzkumu je sourcing již několik desítek let. Evoluce v oblasti informačních systémů v poslední době charakterizovaná především komoditizací ICT služeb však významně mění celkový kontext rozhodování. Služby dostupné na vyžádání přes Internet umožnují organizacím implementaci požadovaných funkcí oproti dřívější době za zlomek času. Tento trend znamená významnou šanci pro organizace, které by rády využily pokročilé ICT služby, bez nutnosti vysokých investic. Problémem je současný nedostatek metod a nástrojů pro řízení služeb informačního systému a jejich outsourcing. Vzhledem k vývoji a trendům na trhu ICT služeb lze očekávat, že v budoucnu velká část řízení IT bude zahrnovat ICT služby a strukturované řízení jejich úrovně. Současně dostupné metody jsou buď příliš široké, anebo naopak zahrnují pouze malou část celého problému. Nahodilá a nepodložená rozhodnutí v této oblasti mohou způsobit značné komplikace z hlediska kvality, využitelnosti, integrace, a v důsledku toho významně ovlivnit celkové náklady na IT daného podniku. Organizace musí buď revidovat existující modely, anebo navrhnout a zavést zcela nové modely řízení svého IS/ICT. Tato disertační práce se zabývá řízením IS/ICT se zaměřením na sourcing služeb informačního systému. Diskutuje dostupné sourcingové modely uváděné v literatuře a propojuje je se souvisejícím oblastmi. Na základě těchto oblastí pak prezentuje integrovaný pohled na možné strategie sourcingu IT. Především pak práce navrhuje originální concept rozhodování o sourcingu ICT služeb nazvaný SOURCER framework. Tento přístup navazuje na zmínené strategie sourcingu, a předkládá komplexní metodiku a kritéria pro rozhodování. Ty pomohou organizacím s výběrem ICT služeb s cílem udržování a řízení co nejvhodnějšího portfolia ICT služeb. Rozhodování je založeno na čtyřech základních pohledech: funkce, cena, čas, a kvalita. Tyto pohledy jsou diskutovány, individuálně analyzovány, a slouží jako základ pro další zkoumání. Celý framework je vyvíjen a validován s využitím přístupu Design Science Research Methodology (DSRM). Individuální komponenty jsou vyhodnoceny s využitím průzkumu mezi vybranými IT manažery. Další ověření přístupu je pak zajištěno realizováním případové studie, která mapuje reálné využití frameworku v organizaci. Tato případová studie zahrnuje specifikaci strategie, business--IT alignment, specifikace architektury služeb a její propojení, sourcing, and řízení portfolia ICT služeb.