Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4,308 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.13 vteřin. 

Rámcové vzdělávací programy a výuka fyziky na ZŠ
JANŮ, Jana
Diplomová práce je rozdělena do tří částí. První část je zaměřena všeobecně na inovaci školských systémů a vzdělávací systém ve vybraných zemích Evropy. Druhá na teoretické zpracování Rámcového vzdělávacího programu a reakce na něj od žáků i učitelů. Třetí část obsahuje rozpracování RVP pro konkrétní školu {--} ŠVP. Kde je základní charakteristika školy, charakteristika vyučovacího předmětu fyzika, návrh učebních osnov fyziky pro 6. {--} 9. ročník a na ukázku rozpracované konkrétní téma s požadavky RVP.

Možnosti zefektivnění programů primární prevence
Hermanová, Lenka ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Roth, Martin (oponent)
Poznatky z výzkumů uvádí nutnost začít preventivně působit již od nejnižšího věku jedince. Tuto funkci má mít v dětství nejdříve rodina a nejbližší okolí, poté ji přejímají nejprve předškolní zařízení a následně škola. Tato práce se týká možností zefektivnění primárně preventivního působení na děti a mládež. Zaměřuje se hlavně na nejvíce využívané primárně preventivní programy ve školách. Kromě tohoto působení jsou velice důležité i další možnosti působení. Je to právě vliv nejbližšího prostředí, tedy hlavně rodiny a vrstevníků, ale také podmínky ve společnosti. Právě v tomto prostředí se vyskytuje celá řada ochranných a rizikových činitelů, které mohou riziko zvyšovat nebo zmenšovat. Existuje celá řada postupů a kritérií, které by měly primární programy splňovat, aby je bylo možné považovat za co nejvíce efektivní. I v tomto případě platí, že obsah i formy programů se musí lišit podle věku jedince. Obsahem práce jsou tedy specifika primární prevence podle věkových skupin, nejčastěji používané typy programů a metody, jakými je možné preventivně působit, jak v rodině, tak ve škole. Dále jsou uvedeny i konkrétní možnosti a prvky, ze kterých by se měl skládat komplexní a efektivní školní primárně preventivní program. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Komparace vybraných dopadů programů New Frontier a Great Society v 60. letech 20. století
Kojan, Christian ; Johnson, Zdenka (vedoucí práce) ; Fabianková, Klára (oponent)
Bakalářská práce se zabývá programy New Frontier a Great Society a jejich dopady na sociální politiku Spojených států amerických v 60. letech. Cílem práce je komparovat dopady obou programů na vybrané ukazatele životní úrovně obyvatel s primárním zaměřením na míru chudoby. Práce představuje jednotlivá legislativní opatření obou programů zaměřená na boj s chudobou a následně analyzuje jejich dopady na životní úroveň obyvatelstva. Hypotéza, že program Great Society byl při redukci míry chudoby úspěšnější než program New Frontier, nebyla prokázána kvůli silnému vlivu vysokého hospodářského růstu v 60. letech. Práce naznačuje, že největším úspěchem obou programů byl pozitivní dopad opatření Great Society v oblasti vzdělávání.


Prevence HIV / AIDS na základních školách
Pečánková, Tereza ; Holmerová, Iva (vedoucí práce) ; Olejník, Radoslav (oponent)
Cílem této diplomové práce je snaha zmapovat aktuální stav způsobů výuky prevence onemocnění HIV/AIDS na základních školách v Praze. Zaměřuje se na obecný postoj učitelů k danému tématu, jejich spolupráci s odborníky a práci s dětmi. V kapitolách teoretické části jsou strukturovány obecné informace o onemocnění HIV/AIDS, tedy charakteristika, způsoby přenosu, léčby apod. Zaměřuje se na popis preventivních činností jednotlivých převážně veřejných aktérů v ČR. Praktická část nabízí výsledky výzkumu, které hodnotí současný stav edukace v oblasti HIV/AIDS na českých školách. Subjektivní výpovědi jednotlivých dotázaných zkombinované s objektivními veřejně známými fakty utvářejí obrázek situace v oblasti prevence vůči onemocnění HIV/AIDS. Autorka v rámci svého hodnocení nabízí možnosti budoucích postupů pro zlepšení současné situace jak z osobní perspektivy, tak z pohledu možných institucionálních změn.

Vliv komunitárního programu Grundtvig na fungování institucí dalšího vzdělávání dospělých v ČR a na jimi poskytované služby
Těžká, Štěpána ; Pělucha, Martin (vedoucí práce) ; Kouřilová, Jana (oponent)
Diplomová práce vyhodnocuje dopady programu Grundtvig na české instituce dalšího vzdělávání ve střednědobém horizontu. V první části je představen koncept dalšího vzdělávání jako měkkého faktoru regionálního rozvoje a je prezentována použitá výzkumná metoda. V další části jsou představeny české a evropské strategie celoživotního učení a program Grundtvig je zasazen do širšího rámce komunitárních programů a Programu celoživotního učení. V hlavní části práce je prezentována analýza využívání programu Grundtvig mezi českými institucemi a dopady na ně zjištěné za pomoci dotazníkového šetření mezi podpořenými institucemi. Práce identifikovala hlavní dopady na organizace v oblasti přenosu zkušeností ze zahraničí, naopak v oblasti navazování kontaktů a tvorby inovativních výstupů jsou identifikované dopady minimální.

Teoretická východiska vzdělávání ve stáří
Drekslerová, Anna ; Štěpánek, Zdeněk (oponent) ; Šerák, Michal (vedoucí práce)
Vypracování následujícího textu bylo v prvé rade motivováno snahou prispet k rozširování povedomí o významu vzdelávání ve stárí a o možnostech a mezích jeho praktické realizace. S využitím statistik, analýz mezinárodních dokumentu a záveru nejruznejších výzkumu je poukázáno na evidentní rozpor mezi nemalými ocekáváními, která jsou na vzdelávání senioru kladena, a jeho skutecným stavem, zázemím a popularitou, jíž se teší v soucasné ceské spolecnosti. Stranou zájmu pochopitelne nemohlo zustat ani teoretické uchopení gerontagogiky - relativne moderní vední disciplíny zabývající se edukací "ve stárí a ke stárí", kterou považuji za další, velmi perspektivní, kvalitativní stadium v procesu diferenciace a specializace ved o výchove a vzdelávání. Spolecenská potreba, která za jejím formováním stojí, je obecne spojována zejména s celosvetovým trendem demografického stárnutí. Ten - nejen pro gerontagogiku - predstavuje velkou, neprobádanou oblast, nastolující radu otázek. Jaké zamerení ve vzdelávání senioru v budoucnu prevládne? Zvítezí jeho ekonomická, ci humanizacní dimenze? Bude samotnými seniory prijato jako samozrejmá soucást celoživotního rozvoje a stane se tak naplnením zodpovedného prístupu k vlastnímu, aktivnímu, stárnutí? Predkládaná práce nemá natolik vysoké ambice, aby se na tyto a radu dalších...

Webová aplikace pro e-learning češtiny
Lam Van, Duyet ; Vodňanský, Daniel (vedoucí práce) ; Zumr, Jiří (oponent)
Neznalost českého jazyka znamená pro cizince žijící v České republice vážný problém. Čeština jim má sloužit ke komunikaci, při podnikání, studiu, ale pro některé je také nutnou podmínkou pro získání trvalého pobytu. Cílem této bakalářské práce je návrh a implementace webové aplikace, která má sloužit jako zdroj učení českého jazyka pro cizince. Pro dosažení tohoto cíle je nejprve provedena analýza již existujících řešení pro e-learning češtiny. Na jejím základě je proveden návrh webové aplikace, uživatelského rozhraní a také struktury databázového modelu. Po návrhu aplikace následuje její vývoj, při němž je použita klient/server architektura a vybrané webové technologie, a to především Laravel Framework, jQuery a databázový systém MySQL. Výstupem práce je přehledná webová aplikace, která poskytuje uživatelům majícím potřebu se zlepšit v českém jazyce přístup k naukovým lekcím, návodům a cvičením, kde si můžou otestovat své znalosti a podle toho zjistit svoji jazykovou úroveň.

Specifika výuky první pomoci na prvním stupni ZŠ
Melicharová, Radka ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Název: Specifika výuky první pomoci na prvním stupni základních škol Abstrakt: Tato diplomová práce pojednává o problematice výuky první pomoci na prvním stupni základních škol. V úvodu je popsána motivace, která vedla ke zpracování této tématiky. Za ní následují cíle stanovené pro tuto práci. Teoretická část se věnuje nejprve ve stručnosti školským dokumentům a programům, které se zabývají výukou první pomoci na prvním stupni základních škol. Podrobněji popisuje teoretické základy pro výuku první pomoci, mezi něž řadí definici první pomoci, rozdíl mezi úrazem a nemocí, tísňová volání, materiál využitelný pro poskytování první pomoci, typy úrazů (nemocí) a první pomoc s nimi spojenou, obvazovou techniku a v neposlední řadě i prevenci úrazů. Velmi důležitou kapitolou této části je Didaktický pohled na výuku první pomoci, jejímž cílem je poskytnout užitečné rady pro vytvoření efektivní výuky po stránce organizační a metodické. Stručně popisuje důležité aspekty vyučování, jako jsou výukové cíle, motivace, didaktické zásady vyučování, metody a organizační formy výuky. Následuje empirická část, která si klade za cíl popsat a zhodnotit projekt výuky první pomoci na prvním stupni základní školy ZŠ Ledeč nad Sázavou. Je zde detailně popsána příprava, průběh jarní a letní části i zhodnocení celého projektu. K...

Podnikatelský projekt rodinné vzdělávací centrum
Bahushevich, Alena ; Hartman, Ladislav (vedoucí práce) ; Mísař, Jan (oponent)
Cílem této diplomové práce je sestavení podnikatelského plánu pro nově vznikající předškolní zařízení - Rodinné vzdělávací centrum, jehož hlavní činností bude provoz mateřské školy a pořádání vzdělávacích programů a kurzů pro děti a dospělé. Teoretická část práce je věnována popisu významu podnikatele a firem ve společnosti, vymezení základních náležitosti podnikatelského plánu a charakteristice předškolního systému vzdělávání v České republice včetně uvedení dostupných alternativních metod výuky. Praktická část je aplikací získaných teoretických poznatků při sestavení podnikatelského projektu. V této části je na základě analýzy trhu, marketingového a finančního plánu hodnocena životaschopnost a konkurenceschopnost podnikatelského záměru.