Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28,227 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.66 vteřin. 

PODOBY VLASTNÍ EXISTENCE
EISENHAMEROVÁ, Pavlína
Praktickou částí mé diplomové práce je cyklus obrazů pojmenovaný Podoby vlastní existence, v němž se zabývám způsoby svého bytí. Samotným autoportrétům předcházel projekt Návraty, ve kterém jsem se prostřednictvím různých činností a starých předmětů navracela do dávné minulosti. Obrazy spojené s dětstvím se promítly do deseti pláten mých současných podob. V teoretické části zmiňuji osobnosti zejména naší výtvarné scény, které mě ovlivnily svým přístupem k umění.

Právní a daňové aspekty obchodu s nemovitostmi v roce 2016 v Rakousku
Banctel, Kristýna ; Filipová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Drozen, František (oponent)
Tato práce si klade za cíl porovnat soukromoprávní a daňovou legislativu týkající se transakcí s nemovitostmi v Rakousku a v České republice v roce 2016 a zjistit, zda může být způsob zdanění právních úkonů s nemovitostmi či výnosů s nemovitostmi spojených účinným nástrojem proti neúměrnému nárůstu tržních cen. V teoretické části této práce jsou analyzovány vybrané statistické demografické a cenové údaje týkající se nemovitostí a také nastíněny aktuální zákonné úpravy platné v obou porovnávaných zemích. Praktická část obsahuje výpočty a porovnání transakčních nákladů a daňového zatížení při koupi a prodeji nemovitosti, která byla využívána k dosažení zisků z pronájmu, porovnání zákonných možností odepisování a výnosnosti investičního bytu v obou zemích.

Sociální bydlení -porovnání Koncepce sociálního bydlení České republiky 2015-2025 a rakouského sociálního modelu
Hejduk, Radim ; Krebs, Vojtěch (vedoucí práce) ; Barák, Vladimír (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na sociální bydlení, veřejnou politiku, která se aplikuje v mnoha státech Evropské unie a Česká republika se v současné době snaží o její implementaci. Vzhledem k rostoucím nákladům domácností na bydlení, rostoucím výdajům na poptávkovou podporu bytové politiky pomocí doplatku a příspěvku na bydlení a těžko řešitelné sociální exkluzi, se sociální bydlení jeví jako jedna z dosažitelných alternativ. Cílem práce je nejprve analyzovat a zhodnotit formy sociálního bydlení a jejich aplikace z hospodářsko-sociální perspektivy, posléze formulovat doporučení pro Koncepci sociálního bydlení České republiky pro období 2015-2025 pomocí komparace s rakouským modelem. Tento text poskytne odpověď na hlavní výzkumnou otázku, jak vypadá funkční model sociálního bydlení a jaké má hospodářské dopady na domácnosti.

Chytrá a udržitelná města v kontextu vědecké a inovační strategie EU
Horniecká, Marie ; Žamberský, Pavel (vedoucí práce) ; Procházková Ilinitchi, Cristina (oponent)
Práce se zabývá podporou EU na výzkum a inovace, jakou má podobu, jaké inicativy EU v tomto ohledu existují. Práce je založena na rozboru a komparaci teoretických přístupů se záměrem vytvořit definici chytrého a udržitelného města pro účely této práce. Charakteristika klíčových souvisejících strategických dokumentů a networkignových platforem slouží k vykreslení vlivů, které na formování vědecko-výzkumných rámcovch programů působí. Samostatná kapitola je věnována analýze problémů, kterém evropská města čelí v dnešní době. Od těchto závěrů se odvíjí analýza proběhlých výzev a projektů (E-CORDA). Na základě analýzy je doporučeno, aby se příští období rámcových programů zaměřily zejména na sociální problémy přímo ve městech.

Analýza závad zjištěných při požárních kontrolách prováděných v rámci výkonu státního požárního dozoru Hasičským záchranným sborem Jihočeského kraje za léta 2003 - 2012
KOŠŤÁL, Filip
Diplomová práce na téma Analýza závad zjištěných při požárních kontrolách prováděných v rámci výkonu státního požárního dozoru Hasičským záchranným sborem Jihočeského kraje za léta 2003 2012 je zaměřená na porovnávání závad, které byly vybrány postupnou eliminací ze všech 700 požárních kontrol na konečných 150 komplexních požárních kontrol a začleněno po rocích do desetiletého porovnávaného období. Pro potřeby komplexního hodnocení byly z porovnávání vyřazeny kontrolní dohlídky a tematické požární kontroly, jelikož neobsahovaly všechny potřebné informace. Ze všech komplexních kontrol obsahující 30 zjišťovaných skutečností o správnosti a existenci dokumentů u zkoumaného subjektu a 7 sledovaných skutečností z fyzické obhlídky objektu bylo vybráno 6 parametrů, které byly následně porovnávány. Cílem mé práce bylo zjistit, zda počty závad zjištěných při výkonu státního požárního dozoru v jednotlivých kategoriích stoupají. V teoretické části jsou shrnuty popisy činností včetně grafického znázornění postupů vztahující se k výkonu státního požárního dozoru. Samostatná část je věnována historii požární ochrany a také chronologickému začlenění některých klíčových právních norem závazných pro Hasičský záchranný sbor ČR a výkon státního požárního dozoru. Pro správné provedení požární kontroly bylo nutné uvést pravidla, kterými se řídí výkon státního požárního dozoru, například odborná způsobilost příslušníků HZS ČR. Poslední částí teoretické podkladu diplomové práce jsou pravidla pro chování příslušníků HZS vykonávajících státní požární dozor na místě provádění kontroly a zásady jednání s lidmi, kteří zastupují kontrolovaný subjekt. Metodika práce je zvolena citlivě ke zpracovávanému tématu. Nejprve byly prostudovány archivní materiály ze zápisů z komplexních požárních kontrol, poté kvalitativní zpracování jednotlivých závad, jejich rozčlenění do kategorií závad v dokumentační části a do kategorie fyzických závad. Dále byl proveden výběr užšího spektra zkoumaných závad a příprava dat pro porovnávání. Ze sledovaných dat z komplexních požárních kontrol byly porovnávány závady za stanovené roky a výpočet indexu nebezpečnosti jednotlivých let. Výsledková část práce byla zaměřena na znázornění závislostí zjištěných závad jednotlivých roků pomocí tabulek a grafů. Výsledky byly vzájemně porovnány a v diskuzi podrobně okomentovány a zapracovány do celkového obrazu společnosti. Z vypočteného indexu nebezpečnosti, a ze znázornění jeho hodnot v grafu bylo prokázána závislost počtu provedených kontrol na počtu zjištěných závad. Na úrovni MV - generálního ředitelství HZS ČR, Hasičského záchranného sboru kraje ani například Českého statistického úřadu neexistuje ucelená přímá platforma, do které by se zapisovala data zjištěná při komplexních kontrolách. Data z provedených požárních kontrol se zapisují do tzv. Softwaru prevence, který ale nemají v České republice všechny kraje a není centrální výstup. Přesné šetření s počty zjištěných závad se provádí jen u specifických kontrol zadaných Generálním ředitelstvím HZS ČR. Informace z těchto kontrol by se mohly pravidelně objevovat v ročenkách Hasičského záchranného sboru ČR, aby se ukázala spojitost mezi závadami zjištěnými při komplexních kontrolách a například příčinami vzniku požáru, nebo úmrtími u právnických a podnikajících fyzických osob a zefektivnění přerozdělování finančních prostředků na tu část preventivní činnosti, která opravdu vede k sekundární záchraně života, zdraví a majetku. Mým závěrečným přáním je, aby shromážděná a interpretovaná data do kontextu obrazu tehdejší doby posloužila jako podklad pro další práce a projekty zaměřené na toto téma, které by přímo ovlivnily výkon prevence nejen příslušníků Hasičského záchranného sboru ČR u právnických a podnikajících fyzických osob, kterých se tato data týkají nejvíce.

Analýza a návrh struktury intranetu
Novák, Miroslav ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Šedivá, Zuzana (oponent)
Intranet je v dnešní době nedílnou součástí skoro každé firmy jakýchkoliv rozměrů i oblastí působnosti. Ve své práci i v osobním životě se často setkávám s různými intranety, které většinou nemají pozitivní ohlasy. Mívají však společný základ problému, který obvykle spočívá ve špatné struktuře, což je důvodem volby mého tématu práce. Jejím cílem je provést analýzu stávajícího intranetu v konkrétním podniku a následně za pomoci metody card-sorting vytvořit návrh nové struktury, jak by mohl intranet vypadat. Práce je primárně zobecněným postupem, jak při takové realizaci postupovat a jakými oblastmi se zabývat. Teoretická část diplomové práce se věnuje tématům informační architektury a samotnému pojmu intranet, přičemž zmiňuje nejčastější problémy, se kterými jsem se právě u intranetu setkal a na které poukazuji. Praktická část se již zabývá samotnou analýzou, kde se zaměřuji na strukturu současného intranetu, kategorizaci obsahu, vazby na další systémy, kastomizace, způsob řízení oprávnění, zjišťování spokojenosti a návštěvnosti intranetu. Analýza je realizována manuálním procházením současného intranetu v podniku. Jiné metody nebo přístupy nebyly z důvodu technických omezení nebo nedostatečných oprávnění umožněny. Na základě výstupů analýzy kategorizace webů a metody card-sorting je představen návrh nové struktury, který je však pouze demonstrací samotné metody, jak k návrhu přistoupit, a to zejména z důvodu malého vzorku uživatelů, který byl pro realizaci poskytnut.

Návrh efektivního dashboardu v analytických úlohách IS
Janeczková, Agata ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou a návrhem efektivního dashboardu. V souvislosti s uvedením do problematiky popisuje témata Business Intelligence, datových úložišť a kvality dat. Je přehledem analytických výstupů a nastíněním procesu jejich tvorby. Jsou zde popsány především základní principy efektivního návrhu manažerských reportů, a to s důrazem na koncové uživatele. Práce je zaměřena na důležité faktory efektivity jako je využitelnost předaných informací a také forma jejich předání. V praktické části si práce klade za cíl zefektivnění konkrétního dashboardu. Kromě shrnutých principů správného návrhu jsou pro tyto účely využity rovněž poznatky kognitivní psychologie. Po předchozí analýze nedostatků stávajícího dashboardu dojde k zapracování navržených změn. Změny vedoucí k efektivnějšímu předání informací prostřednictvím dashboardu vychází z teoretického základu předchozí části.

Rozhodování pražských filmových diváků
Macháček, Ivan ; Hanzlík, Jan (vedoucí práce) ; Zelený, Martin (oponent)
Cílem této práce je zmapovat postoje pražských filmových diváků ke sledování filmů v kině a doma a zjistit, podle jakých faktorů se rozhodují při výběru konkrétního filmu ke zhlédnutí. Prostředky k dosažení tohoto cíle jsou rešerše existující literatury spojené s tímto tématem a vlastní výzkum formou dotazníkového šetření na vzorku obyvatel Prahy s odpovídajícím demografickým složením. Nejzásadnější závěry tohoto šetření se týkají četnosti sledování filmů v kině a doma, postojů k původu a lokalizaci filmů, postojů k jednotlivým žánrům, faktorů ovlivňujících výběr filmu a porovnání výsledků jednotlivých demografických skupin (podle pohlaví, věku a vzdělání) v rámci těchto okruhů.

Employer branding ve stavebnictví
Hralová, Lenka ; Bušina, Filip (vedoucí práce) ; Havlíček, Karel (oponent)
Diplomová práce je zaměřená na aktuální trend v řízení lidských zdrojů, employer branding, který je rozebírán ve smyslu obecné image podniku jako zaměstnavatele, jeho pracovních podmínek a preferencí podniku z pozice stabilního zaměstnavatele. Hlavními cíli práce je posoudit rozsah a závažnost employer brandingu ve stavebnictví v České republice na základě konkrétní společnosti a srovnání s konkurencí. První část obsahuje shrnutí teoretických poznatků, které definují employer branding a jeho nástroje. Část druhá se týká empirického výzkumu ve společnosti Metrostav a.s., mezipodnikového srovnání a dotazníkového šetření mezi žáky a studenty stavebních oborů s cílem vyhodnotit jejich postoje a názory ohledně budoucího zaměstnání v odvětví stavebnictví. V závěru práce je provedeno zhodnocení výzkumu a představeny návrhy k posílení employer brandu společnosti.

Řízení IS/ICT se zaměřením na sourcing služeb informačního systému
Šebesta, Michal ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Havlíček, Zdeněk (oponent) ; Příklenk, Oldřich (oponent) ; Král, Jaroslav (oponent)
Předmětem odborného výzkumu je sourcing již několik desítek let. Evoluce v oblasti informačních systémů v poslední době charakterizovaná především komoditizací ICT služeb však významně mění celkový kontext rozhodování. Služby dostupné na vyžádání přes Internet umožnují organizacím implementaci požadovaných funkcí oproti dřívější době za zlomek času. Tento trend znamená významnou šanci pro organizace, které by rády využily pokročilé ICT služby, bez nutnosti vysokých investic. Problémem je současný nedostatek metod a nástrojů pro řízení služeb informačního systému a jejich outsourcing. Vzhledem k vývoji a trendům na trhu ICT služeb lze očekávat, že v budoucnu velká část řízení IT bude zahrnovat ICT služby a strukturované řízení jejich úrovně. Současně dostupné metody jsou buď příliš široké, anebo naopak zahrnují pouze malou část celého problému. Nahodilá a nepodložená rozhodnutí v této oblasti mohou způsobit značné komplikace z hlediska kvality, využitelnosti, integrace, a v důsledku toho významně ovlivnit celkové náklady na IT daného podniku. Organizace musí buď revidovat existující modely, anebo navrhnout a zavést zcela nové modely řízení svého IS/ICT. Tato disertační práce se zabývá řízením IS/ICT se zaměřením na sourcing služeb informačního systému. Diskutuje dostupné sourcingové modely uváděné v literatuře a propojuje je se souvisejícím oblastmi. Na základě těchto oblastí pak prezentuje integrovaný pohled na možné strategie sourcingu IT. Především pak práce navrhuje originální concept rozhodování o sourcingu ICT služeb nazvaný SOURCER framework. Tento přístup navazuje na zmínené strategie sourcingu, a předkládá komplexní metodiku a kritéria pro rozhodování. Ty pomohou organizacím s výběrem ICT služeb s cílem udržování a řízení co nejvhodnějšího portfolia ICT služeb. Rozhodování je založeno na čtyřech základních pohledech: funkce, cena, čas, a kvalita. Tyto pohledy jsou diskutovány, individuálně analyzovány, a slouží jako základ pro další zkoumání. Celý framework je vyvíjen a validován s využitím přístupu Design Science Research Methodology (DSRM). Individuální komponenty jsou vyhodnoceny s využitím průzkumu mezi vybranými IT manažery. Další ověření přístupu je pak zajištěno realizováním případové studie, která mapuje reálné využití frameworku v organizaci. Tato případová studie zahrnuje specifikaci strategie, business--IT alignment, specifikace architektury služeb a její propojení, sourcing, and řízení portfolia ICT služeb.