Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10,303 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.27 vteřin. 


Assessing the Impact of Fiscal Measures on the Czech Economy
Ambriško, Róbert ; Babecký, Jan ; Ryšánek, Jakub ; Valenta, Vilém
V tomto článku konstruujeme satelitní model DSGE za účelem zkoumání transmise fiskální politiky do reálné ekonomiky České republiky. Náš model sdílí prvky současného predikčního modelu g3 České národní banky (Andrle, Hlédik, Kameník a Vlček, 2009), ovšem obsahuje rozsáhlejší fiskální blok. Klíčové fiskální parametry, týkající se především fiskálního pravidla, jsou odhadnuty pomoci bayesovských technik. Následně vypočítáváme soubor fiskálních multiplikátorů pro jednotlivé výdajové a příjmové položky vládního rozpočtu. Nejvyšší fiskální multiplikátor ve vztahu k reálnému HDP v prvním roce je spojen s vládními investicemi (0,4) a sociálními příspěvky hrazenými zaměstnavateli (0,3), a následně s vládní spotřebou (0,2).
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Hodnotový žebříček dětí v Dětském domově v Radeníně.
HORŇÁČKOVÁ, Marta
Ve své diplomové práci jsem se zaměřila na to, jaké hodnoty preferují děti v tomto dětském domově, a jaké vztahy mezi hodnotami vznikají, jak se hodnoty vzájemně ovlivňují. V teoretické části práce jsem se v jednotlivých kapitolách zaměřila na teoretická východiska tématu hodnot a hodnotových orientací, dále na náhradní výchovu a charakteristiku zařízení určených pro výkon ústavní výchovy. V první kapitole jsem charakterizovala, co je náhradní výchova dítěte, jaké formy náhradní výchovy mohou být využívány a jaká zařízení jsou zákonem vymezena pro výkon ústavní výchovy. Podrobněji jsem rozebrala důvody, proč je ústavní výchova soudem nařizována. V druhé kapitole jsem se zaměřila na dětský domov jako na specifické zařízení pro výkon ústavní výchovy. Konkrétně jsem představila Dětský domov v Radeníně, který jsem si vybrala pro provedení výzkumné části práce. Na vymezení pojmů týkajících se hodnot a hodnotových orientací, postojů, zájmů a motivace jsem se soustředila ve třetí kapitole. Konkrétněji jsem popsala druhy hodnot, s jejichž charakteristikou jsem se setkala v odborné literatuře. Ve čtvrté kapitole jsem objasňovala, jaké činitele působí, ovlivňují a utvářejí naše hodnotové orientace i jednotlivé hodnoty, které se stávají důležitou součástí života každého z nás. Zajímala jsem se o to, jakou roli v tomto utváření hraje škola, rodina, vrstevníci, ale třeba i média. V poslední kapitole teoretické části práce jsem stručně shrnula nejzásadnější informace a zjištění, které byly získány studiem odborné literatury a sepsány v předchozích kapitolách. V emperické části diplomové práce jsem si stanovila cíl, při jehož naplňování jsem zjišťovala a následně analyzovala základní životní hodnoty dětí v Dětském domově v Radeníně. V souladu s cílem jsem stanovila výzkumnou otázku, která zněla: Jaké životní hodnoty preferují děti v Dětském domově v Radeníně? Zajímaly mě hlavně analýzy vzájemných vztahů jednotlivých hodnot, vzájemné prolínání, ovlivňování a preference hodnot těchto u dětí. Výzkumem bylo zjištěno, že hodnoty, které preferují děti z Dětského domova Radenín, lze uspořádat do skupin hodnot biologických, ekonomických, výkonových, morálních, duchovních a do skupiny hodnot zaměřených na interpersonální vztahy. Analýzou hodnot bylo zjištěno, že hodnoty mají mezi sebou vzájemné propojení a neoddělitelné vazby, ovlivňují se a podmiňují. Přínos mojí diplomové práce vidím ve využití výsledků v každodenní práci pedagogů pracujících s dětmi v dětském domově.

Analýza logistických technologií v nákladní dopravě
VÁCHOVÁ, Monika
Bakalářská práce se zabývá analýzou jednotlivých logistických technologií uplatněných v nákladní automobilové dopravě. V práci bylo zaměřeno na informační a satelitní technologie. Z hlediska informačních technologií byly představeny nejrůznější systémy využívané v podniku ČSAD JIHOTRANS a následně provedeno jejich srovnání. Z hlediska satelitní technologie byly představeny řídící, navigační a sledovací systémy používané v tomto podniku. V další části jsem se zabývala nákladní dopravou a byl sestaven kalkulační odhad nákladů na nákladní vozy. Na základě provedeného odhadu byly podány vlastní návrhy na zlepšení.

Evropská politika výzkumu a její dopad na finanční management vysokých škol
Chvojková, Lenka ; Neumann, Pavel (vedoucí práce) ; Němcová, Ingeborg (oponent) ; Janíček, Ladislav (oponent) ; Neuvirtová, Karolína (oponent)
Doktorská disertační práce se zaměřuje na teoretickou a empirickou analýzu výzkumné politiky EU a jejího dopadu. Hlavním cílem je zhodnotit vliv této politiky na finanční management vysokých škol, resp. dopad finančních pravidel definovaných Evropskou komisí (EK) v 7. rámcovém programu EU (7.RP) na zavádění metodik full cost na vysokých školách v EU27. Disertační práce zároveň zkoumá, jak silný je vliv a jak by mohla vypadat politika EK v tomto ohledu v nadcházejícím 8.RP HORIZON 2020, aby odrážela priority EU a zároveň požadavky organizací účastnících se tohoto programu. Hodnotí tedy praktické uplatňování principů european good governance. Stanovený cíl vychází ze tří hypotéz, které jsou v práci ověřovány: Hypotéza 1: Vysoké školy z EU27, které se účastní 7.RP, zavádí metodiky full cost. Hypotéza 2: Pro vysoké školy z EU27 jsou jedním z hlavních motivů pro zavádění metodik full cost požadavky EK v 7.RP. Hypotéza 3: Při tvorbě a zdokonalování metodiky full cost existuje dialog mezi vysokými školami z EU27 a EK. Disertační práce je strukturována do čtyř kapitol. První, teoreticko-metodologická kapitola, charakterizuje problematiku koncepce european good governance a jeden z jejích nástrojů, tj. hodnocení politik EU a jeho využití v práci (včetně analýzy provedeného dotazníkového šetření). Obsahem druhé kapitoly je rámcový popis využívaných pojmů souvisejících s finančním managementem vysokých škol. Třetí kapitola se věnuje deskripci výzkumné politiky EU, jejímu historickému vývoji, hlavním nástrojům (RP), aktérům a vývoji problematiky full cost. V poslední čtvrté kapitole jsou detailněji zanalyzovány zkušenosti a postoje vysokých škol z EU27 k problematice zavádění metodik full cost. Hlavním výsledkem disertační práce je prokázání, že výzkumná politika EU má silný vliv na finanční management vysokých škol v EU27 a zavádění metodik full cost těmito institucemi. Bylo mimo jiné prokázáno, že celých 70 % vysokých škol z EU27, které zatím v 7.RP metodiku full cost nevyužívá, ji hodlá v budoucnu zavést; že pravidla 7.RP motivují téměř 2/3 vysokých škol z EU27 účastnících se tohoto programu k tvorbě metodik full cost a že 3/4 vysokých škol z EU27 aplikujících metodiky full cost v 7.RP na toto téma s EK komunikovalo. Všechny tři hypotézy se tak podařilo potvrdit, zároveň však bylo konstatováno, že EK nedostatečně aplikuje základní principy teorie good governance, protože se nyní od problematiky full cost odklání.

Prožitkové učení a interaktivní vzdělávací projekty a jejich význam pro vzdělávání žáků mladšího školního věku
KALMUSOVÁ, Ivona
Práce se zabývá významem učení se prožitkem pro rozvoj vzdělávání dětí mladšího školního věku. V teoretické části práce je rozebrána současná situace v českém školství, směry, kterými se ubírají snahy o inovaci, zaměřuje se i na další možnosti a výzvy, které s sebou modernizace českého školství přináší. Cílem výzkumného šetření je především analýza náhledu učitelů na přínos interaktivních vzdělávacích projektů ? tj. jejich cíle, zaměření, obsah a pojetí akcí, v tomto případě interaktivních výstav doplňujících tradiční školní výuku. Zároveň sleduje aktivitu spojenou s informovaností oslovených učitelů v oblasti využívání netradičních metod vzdělávání.

Možnosti financování vysokoškolského studia
Kouřilová, Monika ; Radová, Jarmila (vedoucí práce) ; Půlpánová, Stanislava (oponent)
Základním cílem bakalářské práce je představení českého vysokého školství včetně jeho rozčlenění na veřejné, soukromé a státní vysoké školy. Rozebírány jsou náklady spojené s fungováním studenta v průběhu studia. Druhá část práce je věnována problematice připravovaných změn ve vysokoškolském zákoně a návrhu zákona o finanční pomoci studentům. Stěžejní je v tomto ohledu vývoj situace kolem návrhů o zavedení školného a zápisného, které jsou v tomto roce mimořádně aktuální. Nejdůležitější část práce je soustředěna v její třetí části, která obsahuje představení a srovnání jednotlivých produktů, především úvěrů, kontokorentů a kreditních karet, které banky působící na českém trhu studentům v současné době nabízejí za účelem financování jejich studia.

Early warning indicators of economic crises: evidence from a panel of 40 developed countries
Babecký, Jan ; Havránek, Tomáš ; Matějů, Jakub ; Rusnák, Marek ; Šmídková, Kateřina ; Vašíček, Bořek
V tomto článku autoři používají panel 40 zemí EU a OECD ke konstrukci systému včasného varování před ekonomickými krizemi. Systém se skládá z diskrétního a kontinuálního modelu. V diskrétním modelu shromažďují rozsáhlou databázi různých typů ekonomických krizí a zkoumají potenciální indikátory včasného varování. V kontinuálním modelu konstruují index reálných dopadů krizí a používají ho jako vysvětlovanou proměnnou.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Does money help predict inflation?: an empirical assessment for central Europe
Horváth, Roman ; Komárek, Luboš ; Rozsypal, Filip
V tomto článku se autoři zabývají vyhodnocením predikční schopnosti peněz pro budoucí inflaci v České republice, Maďarsku, Polsku a Slovensku. Konstruují monetární indikátory podobné těm, které ECB pravidelně používá pro monetární analýzy.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

The Effect of oil price shocks on the Czech economy
Dybczak, Kamil ; Voňka, David ; Windt, Nico van der
Analýzou dostupných dat autoři dospěli k závěru, že i přes plnou závislost české ekonomiky na ropě z dovozu, je její celková závislost na dovážených energetických zdrojích relativně malá. Na druhou stranu, energetická náročnost české ekonomiky, ve srovnání s EU15, je v současnosti stále poměrně vysoká, přesto lze do budoucna očekávat v tomto směru zlepšení.
Plný text: Stáhnout plný textPDF